Sv: Är det sant??
Det är så sjukt vårt system, jag vet inte om du har följt debatterna i TV?! I slutet av graviditeten så har många inte blivit sjukskrivna trots att de har svåra foglossningar eller ryggproblem och kan inte arbeta, medan en man eller en ickegravid kvinna kan bli sjukskrivna för exakt samma symtom.
Jo visst är det självvalt att bli gravid, men det är inte självvalt att drabbas av symtom man inte vill ha.
Egentligen skulle man kunna jämföra det med alla yrken, det är exempelvis självvalt att välja ett riskfyllt arbete, men de kan bli sjukskrivna om något händer, men inte en gravid kvinna inte...
Jag vet inte kanske har jag fel. Men som protest skulle alla sluta bli gravida och då slutar vi befolka jorden, hur skulle det då gå?
Då kunde de faktiskt låta de gravida va lite sjukskrivna om de inte är arbetsföra. Usch nu vet jag egentligen inte vad jag svamlar om, jag är för upprörd på försäkringskassan i många lägen.
Jag själv gick sjukskriven för ryggen i 2 år, men ville jobba, men fick inte istället, för de ville jag skulle återgå till mitt ordinarie vårdjobb, vilket jag inte kunde, jag villl arbeta med något annat istället som rehablitering som kunde leda till annat arbete, tji fick jag, det var bättre jag gick hemma och mådde ännu sämre istället psykiskt.
Jag sa upp sjukskrivning och började på universitetet.
Vart är samhället på väg, de ser bara allt kortsiktigt, tänk långsiktigt!