B&B
Trådstartare
Egentligen, det här med foder, är det så viktigt? Min varmblodskille är den vackraste man kan tänka sig! Glansig och fin i pälsen, lagom rund om magen, bajset är perfekt om man nu kan säga så! Han mår superbra helt enkelt. Jag har inte under de fyra år jag haft honom räknat några värden eller liknande utan har kört med samma foder från början (han var utmärglad när jag fick honom men fick snabbt upp honom därför visste jag att fodret var rätt.) hö från samma åkrar i alla år, krafft, korn och mineraler. Vid behov, som i början fick han multivitaminer och the av johannesört och björk. Han har även ätit vitlökspulver under något år men det har hela tiden handlat om vad han velat ha. Under en period åt han inte maten om det var mineraler i, då tog jag bort dem och han höll sig precis lika fin i alla fall. Klart nu är han ju ingen tävlingshäst, förstår ju om de behöver, precis som idrottare, en riktigt sammansatt kost och rätt mängd av allt men för de som bara går i hagen eller promenadrids i skogen, handlar det inte då bara om att de ska må bra av vad de får?