Är det rätt eller fel att ponnyryttare tävlar om prispengar?

H

_HANNI_

Vad anser ni? Läste att varje år tävlar cirka 6000 ponnyryttare om totalt 4.4 miljoner i prispengar, rätt eller fel? Bra eller dåligt?

Sv: Är det rätt eller fel att ponnyryttare tävlar om prispengar?

Jag tycker varken eller.. Det är så pass lite pengar man vinner så det skulle nog inte märkas om de tog bort pengarna..
Och eftersom de är så lite så tror jag knappast att ungarna eller deras föräldrar tänker ojj nu måste du/jag vinna detta för man kan vinna 500 kr.. Det kostar så mycket med bara att ha häst att åka till och från tävlingar och start/anm. avgifter så jag tror inte att någon håller på med ponny sporten för att tjäna pengar isåfall skulle man nog valt en annan sport!
Men jag tror nog att ungarna tycker det är kul om de tex vinner ett SM och får 5000 kr.. Lixom en del som tävlar ponny är 18 år tänk vad en ungdomsproffs i fotboll kan få i lön redan i den åldern?
De kanske borde ändra så att man får bättre hederspriser i kat.b istället för pengar men i c+d.. pengar?

. Min erfarenhet säger att föräldrar (jag säger inte att alla, eller ens många av dem) blir sura när inte deras barn vinner, de köpte ju den dyraste ponnyn, då borde väl dena vara bäst?

Sen om de vinner prispengar eller inte tror jag inte spelar någon större roll. Det är äran de flesta vill åt, inte pengarna.
Fast visst kan det vara trevligt att ha åkt på ett meeting och komma hem utan att ha lagt ut en krona på startavgifter, uppstallning och dyl... :smirk:

Ja, varför inte. Det kostar ju att tävla med ponny också!

Det är sällan man får tillbaka så mkt att startavgifter och uppstallning blir "gratis".

Det är rätt och det är bra!

Bra. Det är ju inga jättesummor det rör sig om.

Självklart är det rätt.
Det är småsummor det handlar om, och alla pengar är välkomna i kassan hos ponnyfamiljer, precis som hos alla hästfamiljer.
Det kostar pengar att tävla, transport, uppstallning, träning etc etc, då kan det i alla fall vara trevligt om man går jämnt upp när det gäller transport och uppstallning om det går bra.

Det är väl bara bra. Det jostar ju en hel del att tävla ju. Att föräldrar skulle pressa sina barn mer, tror jag knappast. Eftersom det ju ändå inte är tal om några större summor pengar.

Självklart inte, men om det går riktigt bra på ett meeting så kan det faktiskt bli gratis.

Annars så finns det väl alltid hål att fylla för hästmänniskor? :p

Tycker också det fungerar bra. Jag tror inte man tävlar bara om pengar, jo isf om det är mycket pengar...
Det kostar ju att tävla så att jag tror det är en välkommen inkomst till de som tävlar.

Det är väl kalrt att de inte är fel.. Inte så som ja anser iaf. :banana:

Det är väll bara bra .. Det är ju dyrt å tävla .. Så pengarna behövs nog .. ! Det är ju inga stora summor heller !

efter som att jag själv är ponny ryttare så tycker jag att det är bra!:P men de är ju inte direkt stora summor man vinner... stratavgiften tillbaka typ:D

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 919
Senast: Cambrie
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 238
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
833
Senast: Tuvstarr
·
Tävling Det är äntligen dags att komma ut på tävlingsbanorna igen! :) Många år sen jag tävlade hoppning sist, så jag har uppdaterat mig genom...
Svar
3
· Visningar
1 267
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?