Låter mycket bra tycker jag! Min hunds kennel har också en sluten grupp för oss involverade, det uppskattar jag mycket!Vi har valt att ha hemsida samt en sluten fb-grupp för enbart valpköparna, ägarna till de hanar vi använt och ev tränare el andra som på något sätt varit delaktiga i valparna. Sen har vi ett "vanligt" offentligt fb-konto på oss. Det skaffade vi efter att vi hade en sida. Men sidan hade dålig spridning...den drunknade i flödet av sidor (jag var väl inte kul nog i utförandet av den). Så vi la ner den och skapade ett konto ist. Dock är det ställt på oss eftersom man inte får ha fb-konton på icke-personer.
Min erfarenhet av fb-sidor är att folk gillar dom för att vara schysst men att få sen går in på dom igen (jag gör så iaf )
Blogg har vi inte men jag önskar att jag hade fantasi nog till att skriva en. Däremot har vi en flik på hemsidan som heter "vardag på XXXX" där vi då och då lägger ut bilder och händelser om hundarna och oss som inte har med träning/tävling/resultat osv att göra. Kan vara allt från nån nått som en kul badtur med hundarna eller ett besök hos nån valpköpare...sånt som vi gör lite till vardags
När jag rekar efter kommande valp och vill läsa om valp planer på olika kennlar osv så uppskattar jag de vanliga hemsidorna mycket mer än facebooksidor.
Blogg för en kennel kan vara kul, absolut, men sällan jag läser om det inte är så att jag känner kennelägaren eller så. Istortsätt aldrig om jag bara kikar efter valp.