Är det normalt

Sv: Är det normalt

Stollan skrev:
Du bör fylla flaskan varje dag dvs byta ut vattnet så det är färskt varje dag. En gång i veckan anser jag är helt oacceptabelt och själv anser jag inte vattnet vara färskt efter 1 vecka i en plastflaska.

Håller med Stollan. Tänk dig själv att dricka en veckas gammalt vatten. Blä!:p

Mina dricker också för lite. :crazy:
Jag fick dem i.. tisdags, och har inte ens hört att de vart i närheten av vattenflaskan.
Två honor, 6 månader gamla.
De får ju ganska mycket gurka och annat grönt, men de MÅSTE ju dricka vatten också..!
Vad ska jag göra?

Ger du gurka som mat eller godis? Jag föredrar att ge det som godis då det är så vattnigt, som du säger, och för att det knappt heller innehåller nån näring. Satsa på att ge mer broccoli och vitkål mm! Ett tips bara! :)
Och det är inte konstigt ifall de inte dricker så mkt vatten om de får mkt gurka!

JennyK skrev:
Mina två marsvin dricker knappt nåt! Jag fyller på deras lilla flaska högst en gång i veckan. Men dom får grönsaker varje dag så jag antar att dom får i sej den vätska dom behöver där. Dom är iallafall tjocka och feta och väldigt välmående! (Och tjocka får dom vara för mej, för dom bor i lagår´n utan värme så jag vill att dom ska vara tjocka för att hålla värmen.)

Jag hoppas du byter vatten mer än 1 gång i veckan..

vacasso skrev:
syrrans svin får Cvitamin i vattnet, av någon anledning så tycker de inte om det när man strör det över käket men vattnet smakar mumma med cvitamin i.
Äter de mycket hö dricker de upp allt i flaskan på ett halvt dygn ungefär (två svin), och även fast de får gurka till förbannelse (favoriten det tillsammans med mjölk :D ) så okynnesdricker de, dvs de springer fram, dricker en klunk och knuffas och dricker fasten de rimligtvis inte är törstig.
Vi låter dem hållas, den C vitamin de inte tar upp kissar de ut.
Man får göra rent ofta men spånbalar tar man från stallet, kostar nada och räcker länge till burdjur.

(favoriten det tillsammans med mjölk :D ) så okynnesdricker de, dvs de springer fram, dricker en klunk och knuffas och dricker fasten de rimligtvis inte är törstig.

Gillar de mjölk? Och blandar ni mjölk och gurka?

Mina 2 marsvin kunnde dricka upp 5 dl under dagen så 3 dl är nog inget farligt, seddan försvan nog en del utav det via läckage.

Men jag gjorde som så att jag köpte en ny och störe vattenflaska och nu dricker dom inte alls lika mycket även om dom får i sig en hel del när dom äter mycket salt å det är varmt ute. Men en del utav det massiva drickandet försvan nog antagligen pågrund av att den nya flaskan inte läcker lika mycket som den gamla.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 599
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 385
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat