Okej, så jag var i stan idag. Det känns som att varje gång blir jag lite mer utmattad efteråt, oavsett hur lite/mycket jag gör när jag är där. Visst att jag flyttade ut på landet för att jag gillar lugnet, men tidigare har jag bott i storstad och miljonstad, uppvuxen i mellanstor stad, och aldrig haft problem med att orka. Är det pandemin som har gjort mig ovan? Kollektivtrafiken som tär på mig helt plötsligt? Har jag blivit ur synk med världen?
Idag skulle jag gå två snabba ärenden, var borta i nästan sju timmar, varav 4 är tåg/tågbyte, och resten gå runt i stan. Jag stressar inget, tar allt superlugnt verkligen, men ändå är allt jag kan göra i när jag kommer hem att ligga i ett mörkt rum, lyssna på min tinnitus och hoppas att huvudvärken släpper. Dagen efter är jag för trött för mer än mat och vila. Känns ohållbart med tanke på att jag i framtiden ska in till stan varannan vecka eller så (när pandemin lättar).
Några tankar kring varför detta händer eller vad jag kan göra åt det?
Idag skulle jag gå två snabba ärenden, var borta i nästan sju timmar, varav 4 är tåg/tågbyte, och resten gå runt i stan. Jag stressar inget, tar allt superlugnt verkligen, men ändå är allt jag kan göra i när jag kommer hem att ligga i ett mörkt rum, lyssna på min tinnitus och hoppas att huvudvärken släpper. Dagen efter är jag för trött för mer än mat och vila. Känns ohållbart med tanke på att jag i framtiden ska in till stan varannan vecka eller så (när pandemin lättar).
Några tankar kring varför detta händer eller vad jag kan göra åt det?