Är det ngn som har erfarenhet av ligamentskada (X_plattan)

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare PETRA R
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 888
P

PETRA R

Har en 6 åring som har fått en ligament skada på höger bakben. Har varit i Skara flera gånger nu på återbesök. Har varit väldigt nöjd med veterinärerna där! Har skrittat i 2 månader nu. Skall fortsätta med det i några veckor till innan vi ska börja trava. Ska på ytterligare ett återbesök 20 november när vi travat i en månad.
Är det någon som har erfarenhet utav denna skada? Är det stor chans att han får tillbaka detta eller kommer han att bli fullt åter ställd?
tacksam för svar då han är den bästa hopphäst jag har!!:o

Sv: Är det ngn som har erfarenhet av ligamentskada (X_plattan)

Ponnyn jag sålde förra sommaren drabbades av en spricka i ligamentet nu i vintras/våras. Veterinären tror att han gjort en "slidestop" i hagen som orsakat det. Han har genomgått en titthålsoperation och prognosen är 60% att han kommer hålla i framtiden. Efter vila så verkar han ok, nu är han precis igångsatt och han ska på återkoll när han är riden lite mer. Hoppas verkligen på det bästa både för honom och för din häst!!

Mvh Maria

Sv: Är det ngn som har erfarenhet av ligamentskada (X_plattan)

Hmm ja, kan vara något liknande.
Vi hade en ponny med skada i senorna i "karleden" fram inkl x-platta, ligament etc.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 632
Hästvård Hej! Min häst, en 4-årig new Forrest blev halt på v.f i slutet av augusti 2012. Veterinären röntgade v.f kota, hov + carpus= ua...
Svar
5
· Visningar
9 087
Senast: lundsbo
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 758
Senast: Madde_padde
·
Hästvård Hästen fick antagligen våren -11 en senskada vid djupa böjsenans fäste i hoven vänster fram. Hästen var då 4 år och gick från att ha...
Svar
9
· Visningar
2 661
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka