Är det något fel på honom?

VelvetQ99

Trådstartare
Jag har två kattungar, syskon, drygt fyra månader gamla. Tjejen är super pigg och lekfull. Men killen sover hela dagarna långa, nu börjar jag bli lite orolig då han har sovit konstant i tre dagar i princip, förutom att spring upp på lådan ibland. När syrran försöker leka med honom morrar han bara och springer och gömmer sig. I början när jag fick hem dem så lekte dem på rätt bra, även om tjejen är den piggare utav dem.

Han äter lite lite när jag lyfter honom till matskålen, dricker normalt. Men han går inte dit själv utan ligger hellre och sover. Jag ger dem Royal Canin torrfoder för kattungar, som de älskade från dag 1. Men han känns tunn eftersom att han inte verkar ha aptiten uppe, tjejen är rund och go.

Tror ni att det är något fel på honom? Borde jag åka till vet.? :confused:
 
Sv: Är det något fel på honom?

Åk till vet!

En kattunge behöver äta ofta för att inte sjunka i blodsocker och ta massa stryk av det, äter den inte och man inte vet vad som är fel är det bråttom.

(Även en vuxen katt tar stryk av svält, självvalt eller inte, men det går inte lika fort. En katt som inte äter måste man antingen ta till vet eller tvångsmata)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 683
Senast: mackan
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 956
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 389
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp