Är det någon som har sett Sam?

Sv: Är det någon som har sett Sam?

Hoppas ni hittar er lille Sam. Jag håller tummarna!

Ja det änder på tok förmycket med hästar nu för tiden hoppas den lille kommer tillbaka hoppas!!!

En lite oroande tanke är att det är två unga hästar som nu försvunnit på senaste tiden.

Lätt för en hästtjuv att stjäla och i dessa tider då hästar inte fått sina pass ännu så kan man lätt skicka in ett pass för en ponny med "okänd härstammning" och sedan hålla den gömd.
Unghästar växer ju och ändrar utseende, kanske hoppas hästtjuvarna på att man inte ska känna igen hästen om 1 år.

Usch och fy, inte ännu fler som försvinner :(

Hoppas att lille sam kommer tillrätta! Det är hemskt hur alal hästar försvinner, på ett eller annat sätt. :(

Fick precis detta mail:

"Hej !

Måste berätta vänligen meddela på er sida Bukefalos.

Vår älskade Sam hittades i fredags kväll HELT OSKADD ...lite rivmärken på halsen efter grenar i skogen o lite svullna kotor efter 5 dagars springande o för lite vila men annars i fint skick och inte alls uttorkad .

Sam hittades i en grannes hage hos deras två ston ca 3 km bort från oss. Sam hade förmodligen irrat bort sej i skogen o fick vittring på stona o till sin stora lycka hade de extremt låg eltråd på sina håll så de var bara att skutta över o njuta av dam sällskapet en liten stund tills han blev upptäckt av grannarna.

Glädjen var stor när han kom hem till sin bror Alcasar i hagen och de dröjde inte länge förrän Sam fick en spark på bogen av store brorsan som markerade att han minsann fick fortsätta hålla en låg profil i hagen ....trots sitt stora äventyr.

Vi tackar alla som stöttat och tipsat samt aktivt hjälpt oss att leta efter Sam.

Mvh Tina Nordlund med familj i Bollnäs"

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
Övr. Barn Jag har alltid haft en bra kontakt med sambons dotter, som fyller 18 idag. Vi har haft våra duster då hon har lite problem att hålla sig...
2
Svar
31
· Visningar
3 104
Senast: vindvissla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ljusnan) Maria Mårtenssons sexåring All Tempest är hästen som trivs med udda upplägg. I lördags tränade han voltstart på...
Svar
0
· Visningar
936
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ljusnan) Stämningen var tryckt när hästveckan i Bollnäs fortsatte på måndagen. Efter den tragiska dödsolyckan under helgens fälttävlan...
Svar
3
· Visningar
2 967
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Förvaring verkstad
  • Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur