Är det någon som har lite tur att ge mig?

citron

Trådstartare
Det känns som om jag skulle behöva det.Jag har tidigare berättat att valpen har domodex (antagligen generell dessutom) och att han är halt sedan två månader tillbaka.Han är röntgad och diagnosen löd panostit(växtvärk).Efter femton dagar på rimadyl och valpen är mera halt än innan så tog vi en ny tripp till vetten.Hon satte honom då på metacam i tio dagar och dessutom så hade han svamp i öronen.Det är fan inte roligt längre.Han får inte röra sig mer än ut och göra av sig och inget mer.Kul liv för en valp som inte ens är sex månader.Han har varit försatt i vila i en dryg månad.

Fungerar inte metacamen så ska vi på remiss till ortopederna på strömsholm.

Så har någon lite tur att dela med sig av så vore jag tacksam.

Gott nytt år kramar Citron
 
Sv: Är det någon som har lite tur att ge mig?

Vilken ras gäller det?

Under årens lopp har jag jag haft demodex, mystiska hältor, öronskabb, svampinfektion på mina växande hundar av stora raser.

Jag kan trösta dig med att helt plötsligt en dag så var allt över och hunden var frisk som en nörkärna.

Jag har däremot nästan aldrig haft problem med mina hundar av mindre raser.

Tror att man oftare finner diverse krämpor hos valpar/unghundar av storvuxna raser.
 
Sv: Är det någon som har lite tur att ge mig?

Han är amstaff och jag tycker inte det är en storväxt ras.

Får en hund med växtvärk mer ont av att röra sig föresten?
Jag hoppas verkligen det här går över.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vovven är nyss fyllda sex månader och har rejäl panosteit,har ätit femton dagar rimadyl utan effekt och tio dagar metacam med mycket...
Svar
13
· Visningar
2 696
Senast: pumah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp