Är det någon som har den billiga selen från Börjes??

G

Grevinnan

Ris och ros???
Jag har en av den andra, den med ljusbrunt foder och den gillar jag skarpt!!!
Men nu vill jag veta hur den andra är...... :confused:

tror inte att den är så mkt att hänga i julgranen .. lr så kanske det är där man ska ha den :P
har för mej att det är rätt så dåligt läder o brästan ser klen ut.

Det är absolut inget fel med den!!!!!
Har frågat min tränare vad han tycker om den (för jag var väldigt kritisk till den), men han tyckte den såg bra ut. Låg bra på hästen osv. Visst nu saknas det baksele och draglinor på den, men den funkar kanon när man bara ska glida om kring lite eller bara köra på volten.
Lädret, tja, det är inte världens bästa läder. Men ser man till att smörja ordentligt så håller den utmärkt.

Så jag är jättnöjd med min 800 kr sele!!!!

Den tar vi sa polisen *skrattar*
Jag ska ha den när jag kör in min häst som säkert kommer att växa ur den sedan.....

Då är det super!!
Det var så jag resonerade när jag köpte den. Hade då två 2 åringar (idag 4 år, plus att skaran har utökats till 2 st 1 åringar), varav den ena hade lite egna ideer om hur tömkörning skall gå till..... hmmmmmm :crazy: :angel: :D

NU håller jag på att skrapa ihop till en ny sele, "finare" som jag ska ha när jag tävlar.

Tycker din tränare om den !?
Det är en ganska dålig sele (snällt sagt)... Jag lånade faktiskt en sådan en gång (pga div strul) och ekipagekontrollanten sa att han tyckte hästen var värd ett bättre öde...

Om du har otur är däckeln sned, och dessutom kan sömmarna vara dåliga, men varför inte ta hem en och titta på den? Ska du bara ha den en kort tid så kan den väl duga?
Själv har jag en beg. loksele från Hööks som första-sele till min ponny och den har fungerat jättebra! :) Men jag ska byta till en riktig maratonsele så småningom, eftersom det passar bättre ihop med min maratonvagn.

:bump:

läste infot om selen på deras hemsida, och där står det inget om att den både har däckel- och bukgjord. och om det nu är så -så köp den INTE, eller tömkör bara med den! tyvärr så ser man inte riktigt på bilden om det finns två gjordar ..

Den har bara en allt sitter liksom ihop... Bröstan sitter fäst vid "däckeln" också.

Om det är den som bara har EN gjord och allt sitter ihop, så skulle jag aldrig i livet lägga ner pengar på den. Köp hellre en begagnad. Brukar ju finnas massor av billiga sådana här på Buke, har jag sett.

då är svaret mkt enkelt -Köp EJ! som förre talare skrev, köp en begad med två gjordar istället.

Har den och den är bra samtidigt som den inte är det.. - är att den saknar en andra gjord och + att den är värd pengarna.. Lädret ok och annars bra tycker jag..

Men OM man köper en sådan så är det ju busenkelt att sätta dit en andra gjord..!!!

Jo det är ju det.. Men jag använder aldirg den där selen numera så det behövs inte.. :)

Jag tycker inte ens att den är värd att få kallas SELE.
När skall alla lära sig att det inte är så särskilt bra med dessa såkallade selar. Bara en bukjord, en kass däckel, inga främre tömringar, ingen baksele, inga draglinor mm. För att inte tala om att vagnen spänns fast alldeles för lågt. Om man ändå bara skall tömköra i den så köp då en riktig tömkörningsjord den kommer man ha nytta av hela livet på alla hästar man har.
Oj vad jag sågade denna "sele" men man blir ju förbannad :devil:. Det måste kännas som man blivit lurad den dagen man träffar en tränare el annan körkunnig som säger åt en att byta sele. Då man inser att ens sele saknar de MEST elementära delarna.

Jag tycker inte ens att den är värd att få kallas SELE.
När skall alla lära sig att det inte är så särskilt bra med dessa såkallade selar. Bara en bukjord, en kass däckel, inga främre tömringar, ingen baksele, inga draglinor mm. För att inte tala om att vagnen spänns fast alldeles för lågt. Om man ändå bara skall tömköra i den så köp då en riktig tömkörningsjord den kommer man ha nytta av hela livet på alla hästar man har.
Oj vad jag sågade denna "sele" men man blir ju förbannad :devil:. Det måste kännas som man blivit lurad den dagen man träffar en tränare el annan körkunnig som säger åt en att byta sele. Då man inser att ens sele saknar de MEST elementära delarna.

men han tyckte den såg bra ut.
Menas inte att han TYCKER om den. Men han tyckte den var ok. Men då har jag köpt draglinor till. Baksele har jag å andra sidan inte köpt än..... Men än så länge är vi "bara" på volten och kör, när jag kör ut så går jag i nedförsbackarna. Så var det med det.
Jag tycker fortfarande att det är en ok sele, defenetivt inte den bästa... långt i från. Men en ok sele att börja med.

Jag använder aldrig den där selen.. Har en sele, med lös brösta, draglinor, baksele, främre tömringar två gjordar runt magen och så.. Men jag tycker ändå att sele är ok, det går att fixa om den..

En gjord ioförsig lätt att åtgärda.
Sen gillar jag inte den lilla däckeln....

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 214
Senast: Derivata
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 554
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
960
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter