är det mugg

annibe84

Trådstartare
kan en häst ha mugg utan att ha klåda av det? mitt russ har nå skorvar knölar på framsidan av sina bakben dom ligger på samma ställe på båda benen trodde det kunde vara att hon slår på sig lie efter hon fick skorna men det e inte som sår det e mera som klumpar av mjäll och hår hon har, och petar man på dom lite hårdhänt så släpper det lite sedan börjar det blöda ytligt, hon visar tydligt att hon e lite öm på dom ställerna men har alldrig sett henne klia sig.

Sv: är det mugg

Mugg behöver inte klia så det är troligtvis mugg/rasp. :) Det finns inga giftiga växter i hagen? Börja ge bakjäst då mycket mugg kommer från magen :)

Sv: är det mugg

kan en häst ha mugg utan att ha klåda av det? mitt russ har nå skorvar knölar på framsidan av sina bakben dom ligger på samma ställe på båda benen trodde det kunde vara att hon slår på sig lie efter hon fick skorna men det e inte som sår det e mera som klumpar av mjäll och hår hon har, och petar man på dom lite hårdhänt så släpper det lite sedan börjar det blöda ytligt, hon visar tydligt att hon e lite öm på dom ställerna men har alldrig sett henne klia sig.

ok tack för snabbt svar jag ska prova äst får vi se om det blir bättre.

Liknande trådar

N
Hästvård Min häst har synligt rosa skinn på båda sidor av svansroten!! Hon är öm och det var lite skorpor också, och lite blod och "klet".. Mkt...
2
Svar
39
· Visningar
7 375
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden