är det mugg eller vad är det?

vinkelina

Trådstartare
kan börja säga att jag inte vet så jätte mycke om hur mugg ser ut, ifall nån undrar över min fråga

hitta två "knölar" på min häst igår, en på vardera framben, ungefär där hovskägget börjar. knaprade på den ena, hästen reagerar inte alls (det tar alltså inte sjukt) o jag får lös den efter att ha bökat en stund. ser ut som en "platt fästing" i första ögonkastet, så jag får lite panik o tappar det på golvet, hittar inte på nytt.

kollar andra benet, men knaprar inte lös. ifall det är en fästing, så är det väl bara huvudet som sitter fast, inte hela kroppen?

men sitter inte mugg längre ner på benen, i karlederna? detta satt som sakt uppe i hovskägget och var bara en knöl på varje ben. slapp inte o kolla bakbenen då hon höll på o fjanta o sparka efter flugor

Sv: är det mugg eller vad är det?

Det var nog "sporrarna"
Precis mitt i hovskägget så sitter utväxter liknande kastanjerna. Helt ofarligt

Sv: är det mugg eller vad är det?

oki, jag har bara inte känt dem förr.

är det farligt att pilla på dem (för det lossa ju nått)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 744
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 156
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 744
Senast: Calmiche
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 072
Senast: Lavinia
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka