är det min egna fantasi som spökar??

Jho

Trådstartare
:confused:
:eek:
Det kan inte vara många som missat killen som försvann från gbg och hans bankkort användes senast i Rockneby detta var för ca 3-4 veckor sedan.

För att komma till sak.
Har tre hundar två terrier som är väldigt jaktbenägna men stöter mest och sen så min hund en basenji, en rätt så dragig hund i kopplet men lös som en ängel, har aldrig stuckit förut..

Har aldrig varit med om att min hund har stuckit förrän igår "torsdag" men då var det inte så farligt han kom snabbt tillbaka, följde efter han men förstod inte vad han ville.
så till idag.
:confused:
Gick morgonrundan i skogen intill, en liten skog med en större bäck som gränsar av den. Elwood som min hun heter drog det första han gjorde. jag ropade o ropade, men han kom inte.
De andra två stack inte.
Eller visst han kom då o då, men drog lika snabbt igen in i snåren.
trodde först det va en kanin eller tjäder han var ute efter men han har aldrig jagat på det sättet förut...

Jag tröttnade

Gick hem med de andra två och gick för att hämta min hund, såhär får han inte vara.
Och visst Elwood kom men stannade inte utan drog förbi mig och in igen i snåren. Jag följde efter honom, väl igenom snåren kom han fram och lät sig fångas. Men han skulle inte följa med hem, utan näsan ner i backen och började spåra, mycket dragig. längre och längre in, tills vi kom till bäcken. och ner för slänten och ner i vattnet. Ska tilllägga att Elwood bara går ut i vattnet för att jaga fåglar eller att jag eller min kille står på varsin sida, har aldrig sett han bada annars.
i Villket fall han skulle ut i det.
jag på ena sidan han drog mig neråt, ville inte släppa kopplet om jag inte skulle få tag på han igen.
Men med näsan i vattenytan och ville bara ut i vattnet.

Tanken på killen som försvunnit och på hur underligt min hund betedee sig. Ringde min kille och vi bestämmde att vi skulle gå ner i bäcken senare när han kommer hem till mig.
Vill inte göra det själv:(
:eek:

Kan det vara så att min hund känner något i vattnet?? han har betett sig lite underligt men endå...
Ska sätta på han spårlinan o sen lägga ner tid på att gå i bäcken.:crazy:
 
Sv: är det min egna fantasi som spökar??

Det låter ju inte omöjligt, även om vi får hoppas att det är något trevligare han var nyfiken på. Du får uppdatera med hur det går!
 
Sv: är det min egna fantasi som spökar??

Det låter faktiskt riktigt otäckt. Har ni hittat nåt än?
 
Sv: är det min egna fantasi som spökar??

läskigt!! har ni gått ner i bäcken, än??
 
Sv: är det min egna fantasi som spökar??

hmm låter otroligt eller hur .. haha..
ne men till att vara alvarlig. har inte vågat ha han lös där nu, men ska fösöka igen när killen kommer hem, så slipper jag vara själv om han sticker.
men har haft lös i helgen på andra ställen och inte en antydan till att sticka...
konstiga hund.:smirk:
 
Sv: är det min egna fantasi som spökar??

oj... kan man inte ringa till polisen? inte 112 men kanske den lokala polisen och berätta?
jag skulle då rakt inte vilja hitta ett uppsvällt lik! :eek:
 
Sv: är det min egna fantasi som spökar??

jag e me nyfiken på hur det har gått.
 
Sv: är det min egna fantasi som spökar??

Hundar har ju ett fantastiskt luktsinne. Nåt är det förmodligen i bäcken, men vad? Hoppas det inte är nån människa som ligger där. Som nån skrev, varför inte tipsa den lokala polisen?
 
Sv: är det min egna fantasi som spökar??

hmm han stack igen.. grr.. blir så frustrerande, samma skog ja allt.
han sticker ingen annan stans...
har han alltid lös:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Trassel12
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 697
Senast: Anonymisten
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp