Är det många som börjar kvala tidigt?

D

diny

Ska vara funktionär på kvaltävlingarna i Orsa och den första är redan 11 mars. Är det många som börjar att kvala så tidigt?

Sv: Är det många som börjar kvala tidigt?

Ja de som inte klarade av detta förra året måste börja tidigt, alla hästar är ju inte i tip top från början.

jag ska rida första kvalet 18feb vilket är ännu tidigare..

är nog många som vill vara ute i god tid, och sen så yucker iaf jag att det är bra att "hålla igång" redan tidigt så man har fler chanser på sig..

jag ska rida första kvalet 18feb vilket är ännu tidigare..

är nog många som vill vara ute i god tid, och sen så yucker iaf jag att det är bra att "hålla igång" redan tidigt så man har fler chanser på sig..

Min tränare ska också rida kvalet den 18 februari. Lycka till!

Jag slänger in en undran, kvalar man från lätt tölt upp till öppen klass?

Nej, man får tävla öppen klass när man vill, utan att tidigare ha tävlat lätt. Däremot finns det indelningar c,b och a klass i de öppna klasserna och för att få tävla högre klasser än C-klass måste man uppnå en viss poäng, det kan man göra antingen på en vanlig tävling eller en kvaltävling om jag förstått rätt. C klass är alltså den lättaste klassen och a-klass den svåraste.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev hela 25 felfria i 6-åringarnas andra kval och när resultatet lagts samman med första kvalet gav det hela 37 finalister. I...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Squie
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
674
Senast: Karfitsa
·
IT & mobiler Jag ska börja studera igen, först för att bli behörig till högskola och sen förhoppningsvis på högskola. Min nuvarande laptop sjunger...
2
Svar
32
· Visningar
766
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar