Är det lönt att leta?

Kallebus

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp av den allvetande Bukeförsamlingen.
För många år sedan hade jag ett träns som såg ut som Dyons anatomic träns. Det var köpt på Hööks.
Är det någon som vet vilket träns jag menar och om lädret är i så pass bra skick att det är lönt att leta efter ett begagnat.
Det finns andra märken också som har liknande utformning och utseende men frågan är då vilket man ska lägga sina pengar på.
Är Dyons verkligen värt nästan 3000 kr plus tyglar??

Vet vilket du menar men inte vad det hette. Men ja det är värt att lägga exra för ett riktigt! Haft 2 Dyon anatomic och det jag hade längst (7 år) såg fortfarande ut som nytt när jag sen sålde det vidare. Förvisso pedantskött.

Har för mig att Hööks fick sluta sälja kopian eftersom den var för lik.

Nu behöver jag hjälp av den allvetande Bukeförsamlingen.
För många år sedan hade jag ett träns som såg ut som Dyons anatomic träns. Det var köpt på Hööks.
Är det någon som vet vilket träns jag menar och om lädret är i så pass bra skick att det är lönt att leta efter ett begagnat.
Det finns andra märken också som har liknande utformning och utseende men frågan är då vilket man ska lägga sina pengar på.
Är Dyons verkligen värt nästan 3000 kr plus tyglar??
https://www.google.se/imgres?imgurl=http://sederholm.co.uk/content/images/thumbs/0000244_dyon-collection-bridle-with-anatomic-browband.jpeg&imgrefurl=http://sederholm.co.uk/dyon-bridle-with-anatomic-browband-and-flash-noseband&docid=IkAVcJ6UGney0M&tbnid=HJx8jKQF9l0zSM:&vet=1&w=300&h=199&hl=sv&client=safari&bih=729&biw=1024&q=dyon anatomic&ved=0ahUKEwj7oYWEz6TSAhXQKCwKHZwoDGk4ZBAzCA4oDDAM&iact=mrc&uact=8

PDS by Källquist har ett sådant i gudomligt läder! :love:
Har ett sådant, fast remont och utan stickningar. Verkligen suuuperfint läder! Och tåligt dessutom. Hade det ute i spöregn en gång och tänkte "nu blir det väl ändå förstört", men var lika bebislent när det hade torkat!

Jag har ett Gen-X Fancy från Horselife som har samma utseende som dyons variant men det är helt okej i lädret.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Utrustning Medryttarhästen drog sönder sin nosgrimma idag och jag vill så klart ersätta den. Haken är att jag inte hittar någon likadan varken i...
Svar
6
· Visningar
1 662
Senast: Magiana
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 644
Senast: MJLee
·
Utrustning Hejsan! Jag ska i höst köpa häst och känner att jag vill ha ny säkerhetsutrustning och även ridstövlar. Behöver något bra som inte går...
Svar
19
· Visningar
1 662
Senast: Louiisee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025