Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sympatiskt värre!
Jag tycker inte att andelen trådar om dåligt mående ökat, men däremot går det i perioder, precis som alla andra ämnen här på buke. Jag tycker absolut inte att det ska finnas ett speciellt forum för dessa trådar, det känns rent av obehagligt att man skulle skuffa undan alla som mår dåligt bara för att folk har så lite att göra att de orkar störa sig på trådar på ett forum...
Kan det möjligen vara ett tecken på att många i dagens samhälle faktiskt mår dåligt? En oroväckande trend isåfall med tanke på att Senior har en ganska bred demografi.
För mig personligen är dessa trådar ovärderliga, dels så kan jag som har en rejält begränsad umgängeskrets (både socialt och familjemässigt) få lufta mina problem och få stöd och hjälp.
Jag har också möjligheten (och detta värderar jag något enormt) att kunna ge tillbaka av det jag får här genom att hjälpa andra som har det svårt.
Väldigt ofta i dessa trådar ser jag hur inte bara TS stöttas och stärks utan också vilken positiv inverkan det har på de användare som stöttar och stärker och det tror jag är otroligt viktigt; att man får en möjlighet att känna sig betydelsefull även fast man "bara" är ett anonymt nick.
Jag trodde i min enfald att just senior var till för att kunna ventilera sina funderingar, alla har väl mer eller mindra problem som man vill kunna se i olika ljus, vilket kan vara svårt när man står mitt i dem.
Ibland är det många trådar om olika depressioner, ibland om relations problem, ibland om sjukdommar, det är positivt tycker jag att kunna få hjälp och hjälpa andra som har/har haft liknande problem.
Om du tycker att det är jobbigt så behöver du ju inte läsa dem, så gör jag när jag känner att jag inte har något att tillföra eller inte vill läsa om andras problem.
Mitt intryck är att ett ställe som buke är bra för vissa men inte för andra. Har man varit med här i några år och följt folk så ser man en utveckling på vissa håll, folk som växer och blir starkare med hjälp av bukefalisterna som bollplank.
Andra, däremot, håller destruktiva tankar igång med hjälp av buke och skapar sig en identitet som offer genom att få uppmärksamhet här.
Men det är inte så mycket buke kan göra åt det, tycker jag, annat än att försöka stoppa de mest destruktiva trådarna. Sånt händer då och då.