Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med i allt du skriver. Precis så känner jag med. Har ingen stor umgängeskrets här hemma, o känner en trygghet i att ha mina vänner här på forumet. Man får stöttning o peppning. Många har varit med om samma sak som jag är nu, och kan därmed lugna o peppa mig om att det blir bättre, hjälpa mig att bena ut vad som inte är bra etc.Kan det möjligen vara ett tecken på att många i dagens samhälle faktiskt mår dåligt? En oroväckande trend isåfall med tanke på att Senior har en ganska bred demografi.
För mig personligen är dessa trådar ovärderliga, dels så kan jag som har en rejält begränsad umgängeskrets (både socialt och familjemässigt) få lufta mina problem och få stöd och hjälp.
Jag har också möjligheten (och detta värderar jag något enormt) att kunna ge tillbaka av det jag får här genom att hjälpa andra som har det svårt.
Väldigt ofta i dessa trådar ser jag hur inte bara TS stöttas och stärks utan också vilken positiv inverkan det har på de användare som stöttar och stärker och det tror jag är otroligt viktigt; att man får en möjlighet att känna sig betydelsefull även fast man "bara" är ett anonymt nick.
på att senior senaste tiden översvämmast av trådar om:
depression
fibromyalgi
ångest
relationsproblem
gnäll om orättvisor och omöjligheter
Trådarna är ofta långa och Ts ältar och stannar kvar i sitt elände sida upp och sida ner. Trådarna drar till sig rådgivare som flugor till en sockerbit. Jag betvivlar inte att behovet av att få kräka av sig finns, men det känns inte konstruktivt.
Kanske finns det ett behov av ett forum under rubriken "Dåligt mående" ?
Senior utan de här trådarna skulle vara ett trevligt ställe.
Men det finns en gräns också, där man bör lägga ner sitt bukeprat och i stället söka professionell hjälp. Det är inte bra att fastna i sina egna problem genom att beskriva dem på buke dag efter dag efter dag efter dag. Och dissa alla bra, välmenta och empatiska råd dag efter dag efter dag efter dag.Som nån skrev oxå så är det kanske så att många inte heller har nån större vänskapskrets och vill "prata" med bukefolket.
Jo, det kan man. Men jag är i den här tråden intresserad av att höra vad andra tycker. Om någon mer än jag upplever att den här typen av trådar ökat (vilket jag tycker).
Jag har varit på Buke sen stallettiden under olika nick, så jag har något att jämföra med.
Jag tycker på ett sätt att det är intressant "varför" den här sortens trådar dominerar i perioder.
Och, kanske skulle de ha ett eget forum.
Att jag lägger tråden här beror på att den förmodligen skulle slaktas inne på senior. Det har de andra trådarna på samma tema råkat ut för.
Andra, däremot, håller destruktiva tankar igång med hjälp av buke och skapar sig en identitet som offer genom att få uppmärksamhet här.
Kanske är det mer läge att vara glad för att man inte känner något behov av att skriva i dessa trådar, istället för att bli trött på existensen och behovet av dem?
Vems behov........
Äsch - inte är det så illa.
Nu kollade jag snabbt igenom de tre första sidorna och kan hitta 1-2 tröktrådar per sida.
på att senior senaste tiden översvämmast av trådar om:
depression
fibromyalgi
ångest
relationsproblem
gnäll om orättvisor och omöjligheter
Trådarna är ofta långa och Ts ältar och stannar kvar i sitt elände sida upp och sida ner. Trådarna drar till sig rådgivare som flugor till en sockerbit. Jag betvivlar inte att behovet av att få kräka av sig finns, men det känns inte konstruktivt.
Kanske finns det ett behov av ett forum under rubriken "Dåligt mående" ?
Senior utan de här trådarna skulle vara ett trevligt ställe.