Är det här verkligen lämpliga resultat att avla på?

purity_666

Trådstartare
Läser en annons om "renrasiga" amstaffar. Jag skriver "renrasiga" för de blir inte reggade i SKK. Personen säger att hon inte hunnit få sitt kennelnamn. Mamman har iaf regnr hos SKK.

Man skriver i annonsen att föräldrarna är röntgade. På fråga om resultat har:
Pappa: hdc ed0
Mamma: hdc ed1

Jag antar människan tänkt avla seriöst, men är röntgenresultaten värda att avla på?

Läser en annons om "renrasiga" amstaffar. Jag skriver "renrasiga" för de blir inte reggade i SKK. Personen säger att hon inte hunnit få sitt kennelnamn. Mamman har iaf regnr hos SKK.

Man skriver i annonsen att föräldrarna är röntgade. På fråga om resultat har:
Pappa: hdc ed0
Mamma: hdc ed1

Jag antar människan tänkt avla seriöst, men är röntgenresultaten värda att avla på?
och man får regga i SKK utan kennelnamn två gånger ;) Från det tredje måste man ha ansökt om kennelnamn. Så mycket är så bullshit och ansvarslöshet.

Nej, verkligen inte seriöst.
Finns absolut ingenting som kan försvara en kombo mellan två C-höfter plus anmärkning på armbågar.

Absolut inte. Men anser inte många att C-höfter inom amstaff-världen är "bra"?
Nu var det några år sedan jag verkligen höll koll på amstaff, men det går inte att stryka alla c-höfter om man ska ha en chans till ngn vettig avel. Den där kombon skulle jag dock verkligen rygga ifrån.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 355
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30