Är det godkänt?

cress

Trådstartare
Eller måste dispans sökas?

Om en häst får problem med hovar, sprickor, hålvägg osv, så att hoven måste plastas för att behålla skon.. Är det godkänt att tävla med eller får man söka dispans?
Och hästen naturligtvis inte har ont av det..
Gäller SIF tävlingar (Islandshäst)

Sv: Är det godkänt?

Vet en häst som är drabbad av hålvägg, där av funderingarna kring detta.. :/

Ägaren har bestämt sig att ställa hästen på vila i från tävlandet, så det har "löst" sig ändå kan man säga.. Men det kan ju vara kul att veta ändå?!:p

Var iväg på tävling senast i helgen tillsammans med en kompis vars häst hade både pasta och en extra sula på ena hoven. Hon pratade med ansvarig för tävlingen som i sin tur checkade av med huvuddommaren att detta va okey att tävla med :) hon gjorde alltså detta i god tid innan så hon visste.

Fast sulor får man ju tävla med, men det finns ju bestämmelser även där
Ang tjocklekar osv.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
678
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 410
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka