är det galla?!

J

jni

hej, jag har ett halvblodssto på 5 år och jag tror att hon har fått en galla på höger fram, men är inte säker. hon har aldrig haft gallor innan. den är ganska stor, kanske 7-8 cm långoch 4 cm bred och ganska hård men lite mjuk på ytan och sitter precis övanför knäet. jag har haft en annan häst som har haft gallor men den led inte av det och dom gallorna var mjuka. jag undrar om detta möjligtvis kan vara galla, onödigt att ringa vet och att dom ska kolla och man ska betala massa pengar. tack :laugh: !

Sv: är det galla?!

onödigt att ringa vet och att dom ska kolla och man ska betala massa pengar. tack :laugh: !

en så stor galla på ett ben är inte onödigt att kolla upp med vet., de kostar ingenting att ringa en vet. o höra vad man ska göra..rekomenderar dom att man ska komma in o kolla hästen vilket ja tror dom kommer göra så är de bara att åka in med den och ja tycker inte de är onödigt.

Sv: är det galla?!

håller helt med det låter inte som en galla kanske har den fått sig en smäll och en blodutgjutning som följd?
Jag skulle ringa veterinär!
Berätta gärna vad som händer!

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 224
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 072
Senast: Twirro
·
Hästvård Hej! Har haft hästen i ca ett år och hon har alltid haft mjuka gallor i bakbenen, dessa har hon ”alltid haft”. Senaste tiden har hon...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?
  • Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit