är det för tidigt??

lovehorses

Trådstartare
köpte ett varmblod (3 år) i mars å börja rida in den samtidigt.
Hon är verkligen positiv till allt jag gör = älskar att jobba.:love:
Jag har kör gummisnodd på henne nu för att hjälpa henne sänka å arbeta med ryggen.

Till min fundering:
Red på banan idag å provade att hon skulle gå lång och låg, forma sig lite på volter och rakriktning på rakt spår. Är det för tidigt????
Hon var verkligen positiv till det, tuggade bra på bettet å öronen fram.
I vänster varv hade hon svårt för böjning vilket jag blev lite snopen för när jag börja longera henne i mars så ville hon inte alls gå i höger varv, stel?!
Men nu var hon stel i vänster varv.Hör det i hop på något sätt?:confused:

Sv: är det för tidigt??

Tycker inte att du ska ha gummisnodd på en så pass ung häst. Låt henne gåi en friare unghäst form bara och det viktigaste i detta läge tycker jag är att det finns framåtbjudning.

Sv: är det för tidigt??

Till min fundering:
Red på banan idag å provade att hon skulle gå lång och låg, forma sig lite på volter och rakriktning på rakt spår. Är det för tidigt????

Det tycket jag inte är för tidigt, dock säjer jag som dom andra SKIPPA SNODDEN!
Tyvärr kan det förstöra mera än att göra nytta.
Fortsätt jobba på "framåt, nedåt
utan snodden istället, det kommer löna sig!

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 040
Senast: MiniLi
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 961
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 462
Senast: Piaff
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat