Är det fler som har hästar med Don Schufro eller Figaro R nära i stammen?

Sv: Är det fler som har hästar med Don Schufro eller Figaro R nära i stammen?

Jag har en 5-åring efter Don Schufro - Kaliber.

Han är en pärla, 173 cm hög, högställd, lätt i typen, mbr och ett underbart temperament. Mkt ridbar!

Han har utvecklats sent, varit en gänglig "tonåring" utan några vidare gångarter. Men nu börjar han sakta med säkert blomma ut och jag älskar verkligen att rida honom! :love:

Galoppen är största styrkan, traven börjar komma och skritten är helt ok.

Jag hopptränar honom också och han gör det han ska utan att blänka. Hoppade honom uppsuttet på kvalitets och fick ändå ihop 6 - 6, till min stora stolthet!

Har inga bilder på nätet tyvärr.

Gammal tråd men.. Om Don Schufro ej längre är godkänd i sverige, hur fugerar det då med avkommorna. Har ett sto e Don shufro, ponera att jag ska betäcka henne om ett par år, räknas det då som att DS ej är godkänd eller hur fungerar det? Hur blir det med papperna? JAg är inte så insatt, kommer troligen aldrig att betäcka henne men man vill ju ändå veta.. Tacksam för svar!

Om stoet och hingsten har gröna papper får avkomman gröna papper. Att DS är kasserad i Sverige spelar ingen roll för de avkommor som redan tillverkats och fötts i Sverige under tiden han var godkänd.
Du kan även skicka ditt sto till DK och betäcka med DS, plocka hem till Sverige för att föla och fortfarande få gröna papper på avkomman. Det blir en moderlivsimport från ett avelsförbund som är godkänt av ASVH.
Lite ologiskt kanske, men så funkar det!

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte en ny häst i slutet av augusti. Det är en väldigt grön 6-åring som saknade allt vad muskler heter. Han är glad och positiv på...
2
Svar
27
· Visningar
4 366
Senast: Sofie_B
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: oki
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 836
Senast: Rifer
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 397
Senast: -Lilla My-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka