Är det fler som har hästar med Don Schufro eller Figaro R nära i stammen?

super

Trådstartare
Hur är dom? Rör dom sig bra, är dom bra i huvudet? Ni får gärna lägga ut bilder :idea:

Jag har köpt en liten åring efter Figaro R ue Don Schufro och mammas morfar är Ceylon. Vill gärna höra från er med båda eller någon utav dom i stammen :bump:
Har ju bara haft honom i snart två veckor men hittills så verkar han vara väldigt lätt att ha att göra med och vad jag har sett, om det nu säger så mycket på en åring, så rör han sig väldigt lätt och luftigt med stort register.

Har lagt ut bilder i en tidigare tråd men här kommer dom igen ;)

http://www.pixbox.se/pic_show_id12929871.html

Sv: Är det fler som har hästar med Don Schufro eller Figaro R nära i stammen?

Jag har en 6-åring e. Don Schufro! Han rör sig bra med sjuktbra galopp dock ingen höjdar trav men det kommer nog från mödernet, men den är utvecklingsbar och tar sig dag för dag:D

Supertrevligt temperament men han är känslig och vaken, men det vill man ju ha! Skulle kunna säga att han är lättriden men han kräver sin ryttare och har godridbarhet, har bara gott att säga om denna häst. Den är dock inte min utan en "sponsorhäst". Han har även en helsyster som verkar trevlig!

Såg bild på din i en annan tråd! Jättefin! Hur gamal var den?

Ska nog betäcka mitt eget sto med Boccelli nästa år så jag får in Don Schufro och spec. Donnerhall på min egna hästar!

Han är bara 1, så det dröjer lite innan man kan börja göra något mer seriöst än lyfta fötter o dyl :angel:

Kan du inte lägga in lite bilder på din?

Jag har en 5 - åring efter Feliciano 823 - Lucky Light 940 som ja tävlar dressyr med :D ... Hon är en jätte trevlig dam som älskar att jobba!

Här finns det lite bilder på henne: http://www.pixbox.se/alb_show_id371034_page0.html

Hon är jättefin men har hon Don Schufro eller Figaro R någonstans i stammen? Jag är inte så jättehemma på halvblodsstammar ännu :o

Min häst har DS som morfar. Underbar häst - pigg, vaken, modig, intelligent, gnäggar när man kommer och är positiv till allt! :love::love: Rör sig mycket bra och är vacker att se på.

Vill se bilder :banana:

Har en utlånad på foder som är 4. Stammen är Don Schufro-Bernstein-Democritos.

Superlovade och har otroligt lätt för sig..Mkt temperament och en del nerver. Under inridning och bebistid har han varit som ett lamm men med mer kondition så har det laddade kommit fram :D
Här är en bild :

Ser jätteflott ut, har du fler bilder är så nyfiken :bump:

När du skriver att det laddade har kommit fram nu med mer kondis hur menar du då, laddad på ett arbetsvilligt sätt eller laddad så att han blir lite dum?

Han är väl egentligen inte dum men fodervärden åker av ibland om man säger så...Om man rider ut är han laddad och på tårna och blir han rädd så tvärvänder han..Mkt energi i denna hästen men lite behövs det för att dom ska bli bra :)

Lite bilder:

Ok, ja det är ju inte så farligt att dom vänder menar jag. Han ser verkligen jättefin ut! Hur rör han sig, vilken är hans bästa gångart?

Han rör sig jättebra i alla gångarter ! Han har en fantastisk skritt som rör sig genom hela kroppen..Han har en mkt bärig galopp som är lätt att samla med mkt register..

Han bockar ju en del denna hästen men d gångerna hon inte lyckas sitta kvar så stannar han upp när hon åkt av och går till henne och funderar på vad hon gör där nere :rofl:

Trots detta så rider hon barbacka och rider och badar osv...Det är ingen häst som man låter vila för mkt..då klättrar han på väggarna. Kräver mkt aktivering :)

Lycka till med din bebis..blir säkert en lovande stjärna..

Han bockar ju en del denna hästen men d gångerna hon inte lyckas sitta kvar så stannar han upp när hon åkt av och går till henne och funderar på vad hon gör där nere :rofl:

Ändå rider hon utan hjälm? Självmordskandidat... :crazy:

Det är bara vid detta tillfälle..Dom hade ute en fotograf som skulle ta bilder...Hon rider ALDRIG utan hjälm annars ;) Hon varnade mig innan bilderna kom så jag inte skulle bli arg :) Hon vet vad jag tycker om d....

Det är bara vid detta tillfälle..Dom hade ute en fotograf som skulle ta bilder...Hon rider ALDRIG utan hjälm annars ;) Hon varnade mig innan bilderna kom så jag inte skulle bli arg :) Hon vet vad jag tycker om d....

Aha! :bow:
Mycket fina bilder och en mycket fin häst! Det är lite omslagsbild till Horse and Rider över det hela... eller vad de där engelska ridmagasinen nu heter... :D

Är vi bara 4 som har hästar med dessa herrar i stammen??:confused:

Figaro Rs avkommor är ju bara 1 år ännu, så det finns nog inte så många som har både Figaro och Don Shufro i stammen ännu även om Figaro nu har över 300 avkommor. Kompisen har fött upp 3 Figarohästar och dessa tre har varit mycket trevliga i temperamentet hittills.
Bocelli e. Don Shufro har ett mycket gott temperament som han har förärvt till de avkommor jag känner till, jag har fött upp en avkomma e. Bocelli som har ett mycket gott temperament.
Bilder finns här www.dropshots.com/Horses2

DS ligger i topp på förvärvning och är en populär hingst. Tyvärr är han inte godkänd i sverige längre pga pungbråck.

Jag är ruskigt förtjust i DS-hästar som ofta är vääldigt vackra, rör sig lätt och verkar ha lätt för samlande rörelser.

Jo jag vet att det kanske inte finns så många med båda i stammen än, men för mig räcker det med en utav dom, är bara så nyfiken:bump:

Vad söt den var:love: Men (jag kanske är lite korkad :angel:) var den efter Bocelli eller Figaro? :p

Det blev visst lite oklart:angel:, den som var längst fram för tillfället var inte efter någon av dem, gå in på albums i vänstra spalten och välj de som är e. Figaro eller den som är e.Bocelli

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte en ny häst i slutet av augusti. Det är en väldigt grön 6-åring som saknade allt vad muskler heter. Han är glad och positiv på...
2
Svar
27
· Visningar
4 366
Senast: Sofie_B
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: oki
·
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 836
Senast: Rifer
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 397
Senast: -Lilla My-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka