Är det dax nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fenestra

Trådstartare
Stumpan har den senaste halvtimmen grävt och svansen går som en propeller. Var ut och kikade till henne plus mockade ur bajs. Juvret är helfyllt och spenarna är inte helt utplånade utan lite "snibbiga" fortfarande. dock får jag bara tag i ngn cm skinn innan det är helfyllt. Hennes murra är verkligen en slapp och tom glipar rejält längst ner (jag e lite rädd att hon får in skit där)
Hon är lös i magen dock, är det "farligt" eller kanske tom vanligt?
Nu ligger sambon i sängen och kikar på henne och hon ratar också sitt kraftfoder fortfarande..
E det dax nu? Ska hon stå inne? Vet inte om jag vågar släppa ut henne då jag inte har den kollen då hon går i hagen.

Sv: Är det dax nu?

Det är ganska vanligt att dom är lite lösare i magen det sista.

Har det hänt något mer?

Jag hade nog haft henne under uppsikt några timmar, just skrapandet och svansviftandet tyder på att det kan vara dax. Du vet inte hur hon varit föregående fölningar, dom brukar ju bete sig hyfsat likt när det gäller vaxproppar och annat.

Lycka till:laugh:

Nej vet inte exakt hur de varit.
Det har stannat av nu och hon gräver eller viftar inte längre. Dock kissar och bajsar hela tiden!
Kanske beror på att grannen började snickra precis bakom ladan, vår baksida vetter direkt till hans innergård.

Så hon fick gå ut med de andra en liten stund så får jag springa och se hur det går.
Hon blir så orolig om jag släpper bara de andra men det kanske fungerar att ta in henne sen..

Dom kan ju vara lite extra stingsliga den sista tiden så det kan mycket väl vara grannens stökande som upprör.
Hon kanske talar om när hon vill in.

Ja det blir ett väldigt springande in och ut:D
Nu har hon traskat ut i andra hagen och går o äter grönt.
Det är väldigt mkt på byn just nu med traktorer som far fram och tillbaka samt snickeri. Inget som stressar hästarna så det märks dock inget som ger ron och ombonat heller..
Kanske hon kniper tills ikväll:angel:

Fortsätt gärna med dina funderingar i Väntans tider-tråden på avelsgnägg, där vi samlar alla liknande funderingar för att slippa en ny tråd till varje sto som ska föla... :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka