Är det dåligt halmår i år?

Lipica

Trådstartare
Vanligtvis tycker jag man hittar hundratals annonser om halm såhär års, men nu hittar jag bara någon enstaka. Är det dåligt halmår (nu igen)?

Bor på västkusten.

Sv: Är det dåligt halmår i år?

Så bra. Då är det väl bara sent då. Tack för svaren.

Du är nog tidigt ute. Bor i Skåne och vi ligger inte efter något särskilt. Här har absolut inte börjat skördas runt omkring. Det brukar det heller inte göras. Vi brukar få vår halm direkt från fältet och det är tidigast i mitten eller slutet av augusti.

Som sagt, du är nog bara tidigt ute. Bor i Kristianstadtrakten i Skåne o här har de inte börjat ännu.

Södra Skåne; de har inte börjat tröska ännu. Rapsen är klar, men säden står vackert ännu.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar