Är det dags för bebisar måntro?

D

dolphinsmile

Kom hem från jobbet halv åtta. Lägger märke till att hon ser mkt smalare ut uppifrån (släppt ner magen?). Gav katten mat.. Hon åt bara upp en fjärdedel av de hon brukar äta. Hon går raka vägen till kattlådan jag gjort åt henne, men som hon vägrat använda. Efter att ha legat där ett tag så hoppar hon upp på min säng och gräver sig in under täcket och kullrar runt under där, klonar och har sig. Nu ligger hon utsträckt på golvet brevid mig och slickar sig som besatt. Tittar man på kroppen så ser hon ut att andras snabbare än normalt, men kan inbilla mig.

Så vad tror ni? Är det bara önsketänkande?

Sv: Är det dags för bebisar måntro?

Jag har inte kunnat ha datorn på under natten då det åskat nått förfärligt.

Men det blev tillslut tre välskapta kattungar. Alla kolsvarta, men den sista har en liten vit fläck under hakan. Så det blir nog lite knixigt att hålla i sär dem.

Det tog en jäkla tid kan jag ju säga. Första kattungen kom 02:20 efter att hon kämpat med den i ca en timme. Men resten bara flög ur henne sen. Allt var klart 03:45..

Men speciellt mycket sömn har jag då inte fått..

Vad skönt att allt gick bra! Använd nagellack på tassarna (låt dom inte slicka innan det torkat), det gör dom flesta uppfödare.
Denna kull bestod av 4 röda honor, nagellack på olika tassar avhjälpte identitetsproblemet :D

19320650.jpg

Jag hittade ett gammalt chockrosa som jag använt nu ;D

Fast de blev fel först.. Målade på en som var helsvart och sen upptäckte jag att båda de som var kvar hade en fläck under hakan.. Hade inte sett de förut.. Så de blev till att måla på alla..

Grattis till tillökningen! Jag målar också nagellack på olika tassar på mina (i min ras föds alla kattungar vita). Ett tips är att försöka måla på klorna hellre än pälsen. Det slickas nämligen bort väldigt fort på pälsen men håller sig bättre på klorna. För mig som fotograferar väldigt mycket blir det dessutom snyggare bilder om märkningen inte syns så mycket. ;)

Kattunge nr 6 i min fotokull, märkt på båda framtassarna.

nr6a.jpg

/Erica

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka