Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, tack för svaret!Tog gigantiskt stor plats på min mobil, tycker inte den är nödvändig.
Man måste se till att inte synka fb med kontakter. Tackar man nej till det slipper du det.Vet inte om det är annorlunda nu, men gjorde misstaget att installera den när jag skaffade smartphone nån gång. Allt blev kaos, mina fb-vänner kopplades ihop med telefonlistan osv (kanske beror på telefon och inställningar också?). Sen dess har jag aldrig vågar testa igen för det var ett helvete att få ordning på det.
Men precis. Varje gång den säger "facebook begär åtkomst till" funderar man ju innan man svarar. Och man kan svara nej.Gillar appen. Mycket fler funktioner än via sidan. Att den vill koppla ihop med kontakterna är ju bara att tacka nej till, så det förstår jag inte ska vara ett problem.
Ja, FB får en del information om mig, var jag rör mig, var jag är etc. Kopplar jag in funktionen så kan mina vänner se var jag är (om jag är nära dem t ex). Det behöver man inte koppla på.
Men precis. Varje gång den säger "facebook begär åtkomst till" funderar man ju innan man svarar. Och man kan svara nej.
Många verkar inte fundera. De här jävla testerna från nametests - där står tydligt att företaget får del av hela ens vänlista osv om man klickar vidare. För att få veta vilken färg man var i sitt förra liv.Mmm, många verkar vara slav under duktig-flicka-säga-ja-syndromet när det kommer till Facebook. Eller så lider de av vanföreställningar om hur det fungerar.
Facebook får reda på cirka OÄNDLIGT mycket mer information om dig via appen än via webbläsaren.
Meeen, i gengäld blir tjänsten bättre. Jag tycker att webbläsarversionen är svår att använda via mobilen, men funkar bättre via plattan.
Jag tycker att appen fungerar bra på mobilen. Är man en sån som vill hänga på facebook 24/7 så är den appen perfekt. Själv så funderar jag på att avaktivera mitt Facebookkonto igen då jag tycker att den har en negativ inverkan på både mitt privatliv och arbetsliv. Facebook distraherar mig för mycket.
Åh jag kan inte vänta tills jag slutar universitetet och kan avaktivera Facebook igen. Försökte verkligen de första 1-2 åren men det GÅR bara inte då all kommunikation med kursare sköts via messenger/grupper/kursens sida.
Den erfarenheten gjorde jag också så både den och messenger åkte ut fortare än kvickt. Vill nån ha tag på mig kan dom ringa, vill dom inte ringa eller skyller på "telefonfobi" så är dom inte angelägna att ha kontakt med mig och då slipper dom. Dessutom är jag ingen "chattmänniska" som kan ägna timmar åt att chatta eller sms-a.Till detta så äter den batteri. Min batteritid när jag inte använder fb appen i telefonen (jag vägrar även messanger) förlängdes rejält.
.