Är de nått att oroa sig för

vinkelina

Trådstartare
Lite fundersam på heppan idag. Hon var lite slö ( trött?) men kan bero på att de ju har blivit kallare pluss att det har regnat två dagar nu, hon går ute dygnet runt

Reagerade på att hon var lite gallig i alla fyra ben, burkar inte vara det normal, utan vid nytt hö på hösten. Går 1-2h på bete/dag plus att hon brukar smita ur grushagen nattetid för att beta själv

Ev lite värme i hovarna, men kändes mera som solvarma hovar.

Lite motig att rida, men kan ha varit inbillning.

Sv: Är de nått att oroa sig för

Lite varma fötter och en häst som är trött när det är kallare ute skulle jag nog fundera på varför den är så,
Min egen blir som en raket så fort det blir lite svalare, om man jämför hur hon är när det är varmt. Kyla borde
ju inte ge galliga ben heller.

just det, att hon ännu värkar slö trots att de har blivit svalare väder.

Men de finns inte heller nått specifikt som man skulle kunna sätta fingret på att DETTA är fel, utan bara en allmän känsla

kollade upp det, men ingen puls alls stod att finna. dock skall hon skos denna vecka, lönt att fråga hovslagaren om han ser nått

Jag hade nog gått på magkänslan och ringt vetten iallafall. Ju tidigare man sätter in behandling på en fånghäst, desto större chans till snabbare tillfrisknande.

pratat med vet, men hon tyckte vi skulle avvaka över helgen i alla fall

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej! Någon som vet hur bra/dåligt det är att flytta hästens vattenbalja i hagen? I stallet är lösdriften nu en bit mindre för att...
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: Daydreamer
·
Hästvård Någon annan som har en seg häst nu i sommarvärmen? Tycker min har sett ovanligt trött ut nu ett par dagar. Ser väldigt trött ut i...
2
Svar
30
· Visningar
3 555
Senast: MM
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 028
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V