Är alla glada sista tiden??

rubytoo

Trådstartare
Ja känner alla ni som bara har/hade ett par veckor kvar av graviditeten att livet leker och att allt känns som solsken eller är ni "under" isen?

Sv: Är alla glada sista tiden??

Lite under isen, är sysslolös, uttråkad och har ont. Så jag gnäller så fort jag får chansen. Är i v. 34, så det är ett tag kvar.

Jag var nog varken eller, bara trott pa att vara tjock och nyfiken pa forlossning och bebis. Verkligen den trakigaste tiden i mitt liv. (na nu overdrev jag lite men nastan)

Jag har tyckt att sluttampen har varit enormt tråkig under båda mina graviditeter.
Jag har haft stora foglossningsbesvär och inte kunnat röra på mig nästan alls, vilket bidragit till uttråkningen.

Då är det inte bara jag som känner mig under isen, är ju i v.37 nu så det är ju inte långt kvar.

Lite under isen, är sysslolös, uttråkad och har ont. Så jag gnäller så fort jag får chansen. Är i v. 34, så det är ett tag kvar.

Så kände jag i slutet på min graviditet. Och inte blev det bättre av att man gick över 1 vecka=) Hade fruktansvärt mycket vatten i kroppen på slutet och orkeslös.

Jag är i v. 37 och visst är det jobbigt att släpa runt på denna kroppen med vätska, foglossning, halsbränna och allt annat man känner av, men jag är otroligt lycklig och jag känner mig inte alls nere eller deppig för det.
Men jag längtar tills den kommer ut den lille. Det får gärna ske ikväll ;)

Jag har bf 30 juli och jag är rätt trött på detta (läs magen). Jag har samlat mycket vätska och så fort jag rör mig svullnar fötterna upp som ballonger. Jag blir också väldigt trött emellanåt. Sen den :devil: förkylningen, gah, jag blir galen på den täppta näsan! Den där idiotiska påfundet saltlösning är det dummaste jag har hört talas om. Nä, tacka vet jag hederlig nässpray, det enda som funkar och ja, jag är väl beroende :angel:

Jag behövde tydligen gnälla lite... :cool: men deppig är jag inte, egentligen mår jag jättebra. Jag orkar ju trots allt baka, laga mat, hålla huset i ordning, åka runt och träffa folk osv.

Och jag längtar så efter att få träffa den lilla :love:

Jag har nog förträngt en del tror jag, men jo det var sjukt tråkigt och segt sista veckorna. Jag gick dessutom över 2 hela veckor. Man får försöka hitta på så mycket som möjligt, och som man orkar med. Det värsta var nog att inte kunna sova på nätterna på grund av alla krämpor, ändå hade jag en väldigt "lätt" graviditet jämfört med många andra. När bebisen är ute har man glömt allt!

Nässprayen håller jag med om! Koksaltlösning suger! Har varit förkyld i 6½ vecka nu, och är sjukt less på det också. Och att man vaknar varje hel och halv timme (och springer upp och kissar minst två ggr/natt), och måste sätta sig upp för att vända på sig retar mig också. Samt kramp i benen och svullna fötter.

Men jag gillar att bada:D Till och med baddräkt är helt ok, jag SKA ha stor mage:) Och min älskade sambo är outtröttligt uppmuntrande och stöttande.

Hmmm...ingen kommer våga fika med mig, som jag gnäller:D

Nässprayen håller jag med om! Koksaltlösning suger! Har varit förkyld i 6½ vecka nu, och är sjukt less på det också. Och att man vaknar varje hel och halv timme (och springer upp och kissar minst två ggr/natt), och måste sätta sig upp för att vända på sig retar mig också. Samt kramp i benen och svullna fötter.

Men jag gillar att bada:D Till och med baddräkt är helt ok, jag SKA ha stor mage:) Och min älskade sambo är outtröttligt uppmuntrande och stöttande.

Hmmm...ingen kommer våga fika med mig, som jag gnäller:D

Jag förstår inte hur dom kan ta betalt för den där koksaltlösningen... Morr, jag har haft nästäppa snart 9 månader och periodvis varit ordentligt förkyld där jag har gått flera veckor med nässpray i fickan för att överhuvudtaget kunna andas :grin:

Jag skulle gärna fika med dig, vi skulle kunna gnälla i timmar :p sen kanske det skulle kännas bättre. Iaf ända tills man går och lägger sig :angel:

Jag har definitivt varit "under isen" vid båda graviditeterna i slutet, framför allt den andra. Ville bara ha ut bebisarna och ha graviditet och förlossning överstökat! Man är tung, otymplig, har gnällt under så lång tid att man verkligen börjat tröttna på sig själv. Dessutom hade jag sådana problem att sova på slutet med båda barnen att man var extra sur pga konstant trötthet.
Inte hjälptes humöret upp av rejäl övertid med båda heller...

jodå, det får man
men vissa får en graviditetsrelaterad igensvällning av näsan och fortsätter med nässspray för länge när nästäppan inte ger med sig och blir på så sätt"beroende" av sprayen. Så det är bra om man kan klara sig på annat än nezeril och liknande...

*Räcker upp en hand*
Är iofs inte sysslolös, har MASSOR jag vill göra, men det går inte så bra för mig *mutter*..

Ah ta det lugnt, du kan gora saker nar bebisen ar fodd, och dessutom med en mindre mage! Allting var ju ivagen i slutet. Inga problem att plocka upp nagot fran golvet, men att ta sig upp igen var varre! I slutet lag jag och lyssnade pa ljudbocker eller gick sakta och vaggandes runt faltet och sjong :D

jodå, det får man
men vissa får en graviditetsrelaterad igensvällning av näsan och fortsätter med nässspray för länge när nästäppan inte ger med sig och blir på så sätt"beroende" av sprayen. Så det är bra om man kan klara sig på annat än nezeril och liknande...

Bukefalos är källan till kunskap, minsann! :D

Förra graviditeten var jag mest uttråkad den sista tiden. Hade på sin höjd lite halsbränna.

Denna gången däremot är hemsk. Jag har ett uselt humör hela tiden. Ont i fogarna som blir värre bara jag får för mig att plocka ur diskmaskinen. Men att försöka sitta ner och ta det lugnt är lögn när man har en snart 2:åring som kräver uppmärksamhet.

Sova är nästan omöjligt eftersom det inte går att hitta ett bekvämt sätt att ligga på. Antingen gör fogarna ont, eller så känns det som näsan pluggas igen av bomull eller så har jag halsbränna jag kräks av.

Dessutom har jag dåligt samvete för vår stackars hund som inte fått en vettig promenad på länge nu.

Skönt att få gnälla av sig lite i alla fall. :laugh:

Jag hoppas verkligen att bebisen bestämmer sig för att komma tidigare. :D

Sista tiden var ganska pestig och jag önskade bara att det skulle vara över.
Om jag gick, stod eller satt så hade jag så fruktansvärt ont i ryggen, hade klåda över hela kroppen, värme svallningar som inte var av denna världen (tvingade min sambo att ha öppet fönster de sista veckorna och min dotter är född på lucia) Låg jag på rygg mådde jag illa och mage är ju inget alternativ, så jag låg på sidan och löste korsord och kollade på film hela dagarna och bara ville att min dotter skulle välja att titta ut snart.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
486
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 175

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka