AQHA World Championship Show

Sv: AQHA World Championship Show

had en känsla av att det hette nåt annat men visste inte vad:D
Jopp jättekul och se!:)

Du borde också beställa hem en PD-sele och så kan vi köra spegeluppvisning med våra gulingar! :D

Har hittat fina showselar för $200! Ska ta hem tillsammans med en sadel, passa på o beställ en sele då!

Man ska väl eg ha en såndär fin typ gigg men modern med små hjul... men jag använder an vanlig sulky eller rockard än så länge... om man är först med en gren måste man väl få tänja lite på gränserna eller hur! Så, typ en rockard!

*KL*
Jag är ledsen, men jag kommer aldrig komma överrens med "stappelgaloppen", så jag håller nog mig ifrån både wr och plesauren... Samtidigt är jag imponerad av hastigheten, så jag är ändå lite kluven... Går det verkligen inte att få lite rundare galopp, och ändå behålla hastighet? Markbunden i all ära, men går det verkligen inte, eller är det inte önskvärt?

Visst...men jäsp va booring...de ser ju ut till o sova...

F....N, nu missade jag PDn igen pga en föreläsning....som iofs var kanonbra...länge sen man skrattade så:D

Jag är faktiskt glatt överraskad över antalet som inte ser ut att sova. Har väl sett hela tre stycken hittills :) ;)

Men visst, jag börjar bli ruskigt trött på att allt ska gå så fruktansvärt långsamt och vara så enormt onaturligt :(

*KL*

Ah...sluta nu era gnällspikar! ;)

Det SKA va så, så otaturligt som möjligt! :D Det är VACKERT!

Skämt åsido, grejen är att man ska kontrollera varje steg, verkligen VARJE steg, kunna stanna, byra gångart, riktning eller vad som precis NÄR SOM HELST... och JOG och LOPE är i princip gångarter för sig, som bla Quarterhästen har. Flera av dessa hästar kan säkerligen visa upp otroliga ökningar, de är bara inte med i Western Ridning eller Pleasure tex.
Titta på galoppombytena som utmärker denna gren!

I Versitale Horse och Horsemanship tex kan man få se ökad trav!

Men inte i vissa grenar, som denna och så är det bara. Och visst går vissa för lågt i form, men de flesta går i rätt form för denna gren...

Jog är Jog och ska inte förväxlas med långsam trav med bromsen i utan samling. Detsamma med Lope (den lååångsamma samlade galoppen)
I pleasuren ber man numera nästan alltid om "extended jog" och "lope with forward motion", alltså mer framåt jog o lope, inte att förväxlas med ökad trav eller ökad galopp!

Det är lite speciellt med Quarter (o paint) klasserna, om man inte är van vid det.....

Inte för att jag vill ha en diskussion, men jag har sett både jog och lope som FAKTISKT har varit riktig vacker! Fortfarande lope, men mjuuuk... Den hästen hade jag gärna själv åkt en sväng på.. :angel:

Så därav min undran: Dom få hästar jag sett som haft denna mjuka runda lope och jog, är dom "fel" och dom stelare varianterna "rätt"?

Eller blir dom mjukare och mjukare efter att samling och styrka kommer? De flesta jag sett har varit på lägre nivå, därav min tanke..

Och ja, jag pratar om Qh och paint, inte "titta jag kan jogga min häst (med noll bakben och fullt utslag på stången..)"

Ja mamma;) skall inte gnälla....råkade komma in i just de i de mest "sömnigaste"...hehe
Men nu börjar det o röra på sig...lite mer....och då är det härligt o se.
Suck, det är långt till den lugna galoppen för vår del än...men joggen finns där...
Lite gnäll till.....har inte QH egna svansar alls?
Det ser ut som alla har lös :crazy: eller ser jag så fel?

Senast ändrad av en moderator:

:bow:

För övrigt är det här väldigt intressant att titta på! Vi kan lära oss väldigt mkt av bara att titta!!!

Nä suck....jäsp....förstår varför läktarna är nästintill tomma....där sitter väll bara dom närmast "sörjande"...:eek:

Jag lär mig inte mkt av detta...det gör jag på hästryggen...sorry.
Men det är ju säkert soligare o va med själv....så det är bara o träna på:D
Nog tittat...

Du har rätt i att dom blir mjukare och rundare ju mer styrka och samling dom får. Tycker du att det är skillnad på juniorhästarna och seniorhästarna som är nu? Har inte kollat så mkt nu men tycker nog seniorhästarna går i bättre form och ser mjukare ut = mer styrka och balans!

Ville för övrigt inte kritisera ditt omdömme utan mer förklara för de som inte sett quarter o paint på denna nivå förr... de kan säker tycka att dom ser ûberstela ut fast att dom flesta är drömmar att sitta på.... :)

Liknande trådar

A
Western http://ca.youtube.com/watch?v=B39vqtB02dM&feature=related Föra årets World Championship i Pleasure. Good Music, Keith Urban It Takes...
Svar
11
· Visningar
1 421
Senast: Elanor
·
Dressyr Doctor Gerhard Von Schwarrazinhoffer No one had ever interviewed Gerhard Von Schwarrazinhoffer before. I thought it was...
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: Kung Bob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Löpband till hund?