Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bär en ansenlig del av ansvaret för diverse matmässiga firanden på mitt jobb då det ligger nära mig. Sällan överdådigt, utan mer med variation och försök till regelbundenhet. Innan förra uppköpet firade vi gärna slutförda storverk med ost, kex och vin (då franska ägare som gärna gav kontoret fina viner i present vid besök, nu amerikanska dito som med alkoholpolicies hindrar såna tilltag), men gräddtårta ibland (men om det blir tårta för ofta blir det rätt slätstruket), pizza-bonanza-lunch, smörgåstårta, wienerbröd, sushibuffe, salladsbuffé, kransbuffe. Ofta med lite tema, stories och lore.Jag menar, är det ens rimligt att hålla på med sånt. Allt jobb blir väl bättre med bra fika? Minns från tiden som företagsekonomistudent John Steinberg som förde sig med "management by Fiking" som ledarskapsfilosofi... Det är i min ringhörna banne mig. Jag är så förbannat matmotiverad att jag kan luras till nästan vad som helst bara det ingår en middag i paketet. Eller fika. Eller en liten kall pilsner och ett par krutonger...
Är ni matmotiverade?
Och mest intressant; matar de folk på era jobb? Finns det tom en fikakultur av rang?
Den almenackan låter intressant undra om man skall ta efter och börja ta upp det på "uppropet".Jag önskar att jag kunde bjuda in alla er som inte får så mycket ätbart från er arbetsgivare till mitt jobb.
Vi bjuds på oändligt mycket fika/luncher. När någon fyller år, när vi når bra siffror, när vi fått in en stor affär, när någon börjar, när någon slutar, när folk går på semester, när folk kommer tillbaka från semester, när vi har besök från andra kontor, när vi har kundbesök, när vi har utbildning, när vi har månadsmöten, när någon bara får feeling, etc.
Åker jag ut på kundbesök är det sällan jag kommer tomhänt. Jag har oftast med mig en rejäl bullpåse/krans/annat från bageriet så under högsäsong brukar det bli fikainköp för någon eller några tusenlappar i månaden bara på mitt kort. Undra på att våra kunder oftast är väldigt positiva till besök
Vi har till och med en kalender på jobbet med alla speciella dagar med mat-tema. November kommer att bli tuff att orka med!
(Och nej, jag jobbar givetvis inte i den offentliga sektorn )
Visa bifogad fil 127410
Kaninköttets och benbuljongens dagJag önskar att jag kunde bjuda in alla er som inte får så mycket ätbart från er arbetsgivare till mitt jobb.
Vi bjuds på oändligt mycket fika/luncher. När någon fyller år, när vi når bra siffror, när vi fått in en stor affär, när någon börjar, när någon slutar, när folk går på semester, när folk kommer tillbaka från semester, när vi har besök från andra kontor, när vi har kundbesök, när vi har utbildning, när vi har månadsmöten, när någon bara får feeling, etc.
Åker jag ut på kundbesök är det sällan jag kommer tomhänt. Jag har oftast med mig en rejäl bullpåse/krans/annat från bageriet så under högsäsong brukar det bli fikainköp för någon eller några tusenlappar i månaden bara på mitt kort. Undra på att våra kunder oftast är väldigt positiva till besök
Vi har till och med en kalender på jobbet med alla speciella dagar med mat-tema. November kommer att bli tuff att orka med!
(Och nej, jag jobbar givetvis inte i den offentliga sektorn )
Visa bifogad fil 127410
Kaninköttets och benbuljongens dag
Kan vi få se bilder på det firandet?
Vi kör en väldigt flexibel syn på temadagarna Vi firade till exempel morotens dag med morotskaka, mjölkens dag med milkshake och så vidare så jag tror (hoppas) inte att firandet blir så bokstavligt på de dagarna hellerKaninköttets och benbuljongens dag
Kan vi få se bilder på det firandet?
Jag kan tänka min chokladharar sedan i påsk på kaninköttets dag, men jag blir jättenyfiken på hur ni tänker fira benbuljong. Jag sätter en påminnelse i min kalender i november om att fråga hur det blevVi kör en väldigt flexibel syn på temadagarna Vi firade till exempel morotens dag med morotskaka, mjölkens dag med milkshake och så vidare så jag tror (hoppas) inte att firandet blir så bokstavligt på de dagarna heller
Jag skickade för övrigt upp en likadan kalender till en kollega på vårt huvudkontor som har ett rykte om sig att vara en gottegris. I hans kalender smög jag dessutom in några egna temadagar, typ Öppen-bar-på-chefens-bekostnad-dagen och Grinigaste-gubben-bjuder-på-hembakat-dagen
(Det går att göra smoothie med benbuljong som vätska. Folk gör det tydligen för att få i sina barn.)Jag kan tänka min chokladharar sedan i påsk på kaninköttets dag, men jag blir jättenyfiken på hur ni tänker fira benbuljong. Jag sätter en påminnelse i min kalender i november om att fråga hur det blev