Apropå...

sussisus

Trådstartare
"Hur är era hundar"-tråden, så skulle jag vilja veta hur er hund/era hundar reagerar första gången de är på något ställe - t.ex. om ni åker till en bekant med hunden första gången.

Kan berätta hur Izor reagerade första (och hittills enda) gången han var hemma hos min farbror och faster.
De har haft hanhund och brukar passa min kusins goldenhane lite nu och då.
Så vi trodde att Izor skulle springa omkring, nosa, kanske rent av pinka inomhus (det har hänt på två andra ställen).
Men nä då, Izor nosade runt lite i vardagsrummet och i köket. Drack lite vatten, kollade var vi i familjen var - och somnade sedan prompt vid min fasters fötter där vi satt i vardagsrummet!
Och då menar jag somnade djupt, det är då han sover på rygg med alla tassarna i vädret.

Hemma hos bästa kompisen, en 3-årig bichon frise-tik, däremot pinkade Izor på deras soffa (vi hann inte stoppa honom) innan det blev full rulle. Dessutom åt Izor upp Wilmas mat! Ytterst oförskämd med andra ord (fast Wilmas matte bara skrattade).
Nu för tiden rejsar de runt en stund innan de båda kan ligga ner och tugga på varsitt gristryne. Sedan är det faktiskt Wilma som kan få ryck och springer runt - hon har dålig kondis annars - en stund innan Izor hakar på.
Tyvärr höglöper hon just nu så vi vill inte att de ska träffas.

Sv: Apropå...

Min hund brukar oftast följa efter mej och sen lägga sej vid mina fötter utan att ha nosat nånstans. Ibland händer det dock att han ska utforska precis varenda millimeter hos den vi hälsar på.
Är vi på en ny plats som är utomhus så är nosen i backen konstant hela tiden.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 760
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 862
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 556
Senast: Liran
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama