Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jo, det vet jag, men jag såg i en annons för några år sedan en skäck som var till salu. Stoet var stamboksfört! Är det möjligt att få en skäck av två "helfärgade" föräldrar!
Men STON finns det ju! Det räcker att en förälder är skäck för att fölet ska bli skäck, och det finns ston med tre leds godkända hingstar i stammen (som inte är skäckar). Jag vet inte hur många det finns, men några i alla fall.
Precis så är det med mina ston som är e:Marwin - Troll respektive As De Thurin - Anart...stammarna har byggts på ett skäcksto i botten genom att använda godkända hingstar.
Men däremot finns det ju tex godkända hingstar i tex Tyskland...köper man ett föl efter en sådan....så kan man byta in papperna här mot tex fullständiga gröna papper under förutsättning att även mödernet är fullgott.
Jag tror att stoet i annonsen hade "svensk" stam, dock. Det kanske är som Magdalena skrev, att det finns tre generationers godkända hingstar bakom stoet. Då kan hon väl bli stamboksförd? Eller är det fyra godkända generationer?
Hundavel & Ras
Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
Ekonomi & Juridik Jag förstår precis hur du känner! Min häst som jag har haft i 11 år nu gjorde mig oxå illa i början och jag har fortfarande ärr där mina...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.