Äpple som smakar jordgubbe

Rosett

Trådstartare
Har köpt Pink Lady äpplen några gånger och tycker de smakar och luktar lite jordgubbe! :d
Nån mer som tycker det?

De har JORDENS TÖNTIGASTE reklam i p-huset där jag parkerar när jag ska till Ica:

Pink Lady - mer än bara ett äpple.

:banghead::banghead::banghead:

Jaha. Om jag köper ett äpple är det för att jag vill ha ett äpple. Jag vill inte ha en banan, ett par tomater eller en liter mjölk. JAG VILL HA ETT ÄPPLE. Och framför allt vill jag veta vad de tänkt sig att "mer än ett äpple" betyder.

Så genomkorkat :yuck:

De har något nästan syntetiskt över sig som jag inte gillar. Alla är lika blanka, lika runda, lika felfria. Blä.

Det är för att äpplen som inte faller innanför det tillåtna storleksspannet och inte är absolut felfria och rätt färgade får inte säljas som Pink Lady, även om de vuxit på träd av den sorten. De går istället till industri eller så säljs de under något annat sortnamn.
Därför ser alla Pink Lady äpplen perfekta ut, som stöpta i samma form :)
Pink Lady är en clubsort som endast får odlas av dem som är medlemmar i klubben (marknadsföringsorganisationen)

Jag som är allergisk mot äpplen (inte äkta allergi, korsreaktion pga pollen) är överlycklig för de här nya mysko ser-inte-äkta-ut-sorterna! Kanzi, jazz och pink lady tål jag nämligen! :banana::banana::banana::banana::banana:

Ni kan inte ana hur gott det är med äpplen efter 20 år utan... Och ja, jag stör mig också på reklamen osv, men mina principer får stryka på foten mot min aptit. Som vanligt. :p

Jag som är allergisk mot äpplen (inte äkta allergi, korsreaktion pga pollen) är överlycklig för de här nya mysko ser-inte-äkta-ut-sorterna! Kanzi, jazz och pink lady tål jag nämligen! :banana::banana::banana::banana::banana:

Ni kan inte ana hur gott det är med äpplen efter 20 år utan... Och ja, jag stör mig också på reklamen osv, men mina principer får stryka på foten mot min aptit. Som vanligt. :p

Då måste jag prova! Jag tål inte råa äpplen (bland annat, stenfrukter och pollen är boven) och jag skulle så gärna vilja sätta tänderna i ett.

Då måste jag prova! Jag tål inte råa äpplen (bland annat, stenfrukter och pollen är boven) och jag skulle så gärna vilja sätta tänderna i ett.

Ja gör det! (Men var försiktig såklart.) Det är samma för mig, tillagade äpplen tål jag men hur kul är det - det smakar ju inte alls samma sak. Jag "tillät" mig en äppelsort per år att prova eftersom jag verkligen saknade äpplen, och för ett par år sedan dök sorten kanzi upp och jag upptäckte till min glädje att jag inte reagerade alls på dem. Sen dess har som sagt jazz och pink lady hamnat på listan också. Som referens (om någon vill jämföra sin äppelallergi mot min :p) kan jag nämna att sorten jag reagerat värst på är jona gold.

Iväg med er och få rejäla allergichocker nu, allihop! :D
(Nä allvarligt, alla allergiker där ute har förnuft att vara försiktiga va? Bara för att det här funkat för mig är det ingen garanti att det funkar för andra...)

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 247
Senast: LinnK
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
430
Senast: Twihard
·
Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
1 122
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar