R

ronjabus

Hur gör man för att tävla upp en appendix till registrerbar quarter?
Vad är det för tävlingar?

Är det någon här på Buke som har en appendix?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Appendix

Det kan du göra när du vill, även ställa i halter.
Det är ju efter du har samlat tillräckligt med AQHA poäng som du kan uppgradera hästen till Quarter och som sagt så går det bra i både halter och performancegrenarna.

Hur mycket fullblod ska det vara för att man ska kalla hästen appendix? Gör man så ibland inom quarteraveln att man korsar in fullblod medvetet?

Minsta lilla blod fullblod är appendix, men när man väl "uppgraderat" till quarter så blir alla avkommor därefter automatiskt quarter...såvida man inte korsar in fullblodet igen, då blir det appendix. Så om inte hästarna tävlas kan man till slut få hästar med mkt quarterblod som fortfarande är appendix......

var det förståligt?

Min sambo hade en appendix som han sålde i maj-07 pga tidsbrist. Han var född-05 e:Lone Bright Star ue:Eighty Eight Keys. En mycket vacker och trevlig häst! Han hamnade hos bra folk som jag tror passar honom perfekt! :D

Det kan du göra när du vill, även ställa i halter.
Det är ju efter du har samlat tillräckligt med AQHA poäng som du kan uppgradera hästen till Quarter och som sagt så går det bra i både halter och performancegrenarna.
Hur delas poängen ut i Halter? Och hur mycket poäng måste man upp i för att uppgradera hästen?

Man ska ha minst ett ROM (10p inom en gren) men nu blir jag lite osäker på om det räcker med ROM i Halter eller om det måste vara performance.... Någon med rulebooken i närheten som kan kolla det?!

I vilket fall delas poängen ut likadant i Halter och performance, det beror på placering och klassens deltagare. Den exakta poängfördelningen kan jag inte i huvudet, det står också i regelboken!

*hämtar regelboken*

Vid 3-4 deltagare får du 1/2 poäng om du vinner
5-9 får du 1 poäng som etta och tvåan får 1/2
10-14 deltagare ger ettan 2 poäng, tvåan 1 poäng och trean får 1/2
osv.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: MiniLi
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
953
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur