Appendix/breedinstock

T

trav

När XX sto betäcks med Paint blir det renrasigt breedingstock eller appendix? Hingsten är Homozygot.

:banana:

Om man betäcker ett XX sto med en Paint så blir avkomman en paint. Betäcker man med Quarter blir det en appendix quarter. Breedingstock betyder enfärgad. XX ston måste vara reggade i ett galopp förbund för att avkomman ska bli registreringsbar i USA (APHA). Är hingsten testad homozygot? vad är det för hingst? (nyfiken) :) http://home.swipnet.se/mischief

Tack för upplysningen.
Hon betäcks med JJ Bar King.

XX ston behöver även DNA testas i USA för att få registreras som Paint.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
562
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: Nikan
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 906
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 531
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur