D
Doneloge
Har läst att äppelcidervinäger ska vara bra för hosthästar, men idag fick jag höra att det typ är för surt för hästarnas magar. Vad tycker ni? Är det bra eller dåligt??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lovisaleonora_ skrev:Det finns tävlingsryttare som ger det i dricksvattnet hemma för att hästarna på främmande ställen inte ska rata vattnet för att det smakar annorlunda (man ger det alltså även när man kommer bort och maskerar på så sätt smaken på vattnet).
Mynta2 skrev:Äppelcidervinäger innehåller ju det som ett äpple innehåller i vitaminer/mineraler. Att hosthästar skulle bli lindrad av detta har jag aldrig hört. Däremot så kan man tvätta exemhästar med det ( utspädd), samt spilla i vattenkaret på sommaren för att undvika alger. Till hosthästar rekommendarar jag hellre honung eller anis. Villket är slemlösande. Sedan finns det bra eller dålig äppelvcidervinäger (enligt mig)..Zetas smakar bra vilket INTE de andra gör. Har provat alla sorter (smakat själv)...Zeta är dyrast men godast...
Mynta2 skrev:Äppelcidervinäger innehåller ju det som ett äpple innehåller i vitaminer/mineraler. Att hosthästar skulle bli lindrad av detta har jag aldrig hört. Däremot så kan man tvätta exemhästar med det ( utspädd), samt spilla i vattenkaret på sommaren för att undvika alger. Till hosthästar rekommendarar jag hellre honung eller anis. Villket är slemlösande. Sedan finns det bra eller dålig äppelvcidervinäger (enligt mig)..Zetas smakar bra vilket INTE de andra gör. Har provat alla sorter (smakat själv)...Zeta är dyrast men godast...