äppelcidervinäger mot sommarexem

Sv: äppelcidervinäger mot sommarexem

Jag har en följdfråga . Hur ger ni det ? I fodret? Eller i vattnet?Jag har vatten koppar och badkar i hagen så hur gör man då?Själv smörjer jag min med olja i man och svans och det funkar så bra att han inte behöver täcke :banana: Min fick värme utslag nu när det var så varmt av täcket men nu med oljan så är jag så glad att jag slipper täcket. Han fick även skav lite här och var av det.

jag har testat.... både i fodret och att spraya på dom.

i fodret ca 2msk/dag och spraya på ca 1/2dl på 1l vatten i sprayflaska.

jag märkte ingen direkt skillnad. :(
men jag kanske inte höll på tillräckligt länge (ca 4-5 veckor)

Jag använder det till att spraya i manen och svansen för att stilla ev. klåda. Det har fungerat förvånansvärt bra. Jag späder 50/50.

Jag ger 05,-1 dl om dagen med fodret + vatten som jag blandar i. Han har hållit sig eksemfri i sommar, men om det beror på äppelcidern, eller något av det andra jag stoppar i honom eller behandlar honom med vet jag tyvärr inte.

Jag har kopierat "KRYPTISK" idé, och jag är vittne på att det fungerar :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
536
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama