Westernryttaren

Trådstartare
Hur många här inne har Appalosa till western?
Är dom lika "bra" som en paint/quarter.
Vad finns det för / nackdelar med dom?
Berätta gärna lite om Er häst.

Sv: Appalosa

det som säjs är väl att de är lite dumma i huvudet,trögfattade:p "lyckliga idioter"typ...

Näe! Inte då! Lycklig, jaa, men inte dum i huvet! I alla fall inte min! Positiv och glad och mentalt stabil samt lär sig saker snabbt. Sån är min, men naturligtvis så är även hästar av denna ras (liksom alla andra) individer!

samma här: lär sig snabbt, bra minne, lugn. Det fins ju så mycket quarter i Appalosan , så det är väl ingen större skillnad, mer än färgen.

om jag inte minns fel så är det ray hunt som skriver i sin bok att de anses som svårtränade eftersom de inte är så smarta:p

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka