Appaloosa Breeders Association Scandinavia tävling i Skövde

KopparbergsEmme

Trådstartare
Vilka har anmält dit? och vilka grenar?

Själv funderar jag på Most colorrful och även walk and trot Pleasure, dags att bestämma sig SNART! :angel:

Sv: Appaloosa Breeders Association Scandinavia tävling i Skövde

när e tävlingen o var)? vore kul att komma o kolla

Åk på appaloosa sm i stället. Ska ni ha några poäng att skicka till usa eller? Hej o hå . Välkomna till Blekinge, eller åk på båda.;)

Jag tänkte åka dit med min lilla treåring.. Blir våran första tävling :bump:! (min första westerntävling över huvud taget (Höll på med dressyr förr))
Har inte riktigt bestämt klasser än, men walk and trot klasserna blir det iaf :D..
Hoppas nerverna håller bara! :crazy:

//sara

Åk på appaloosa sm i stället. Ska ni ha några poäng att skicka till usa eller? Hej o hå . Välkomna till Blekinge, eller åk på båda.;)

Varför ska man åka på SM i stället när de bara är 2 st appaloosatävlingar om året. Då kan man åka på båda. De är inte lika dyrt att tävla i Appis klasserna som i WRAS klasserna.
Båda tävlingarna samlar poäng!!!;):banana::bump:

Jag har tyvärr inte möjlighet att ta mig ända ner till skåne, jag har tre timmar ner till skövde...
Jag hoppas givetvis att alla som har möjlighet tävlar sina Appisar när vi har sådana träffar, så vi kan få fler av dem :)

Ronneby ligger i blekinge och inte Skåne ;) Tyvärr blir det inge dera för min och Tibbes del :( har åb på kliniken om 4 veckor så..

Jo men sedan har han varit lite knackig men hans problem måste åtminstone ridas bort så vi står iaf inte stilla :p Åb är bara för kolla om han blivit bätter :)

Då håller jag tummarna för att de ska vara så bra det bara går! :)

Jag och min lilla ettårshingst ska vara med i halter och hunter in hand i alla fall :) Ganska ny vad gäller appaloosa och westerntävlingar.... så hoppas man kan komma in i gänget :D

Vi och våra två ett åriga ston ska vara med i Halter, på ABAS i Skövde.
Vi är också nya på det här med westernhalter.

Vi är riktigt nervösa men hoppas få lite stöttning av de som kan, när vi kommer fram.
Vi tänkte vara där redan på fredag.

Ja då är det samma som för mig då.. Extremt nervöst...:crazy: Min första westerntävlingen över huvudtaget, känner mig något bortkommen:o
Men det ska ju bli jättekul iaf! :bump:

KL

Roligt med många nya människor! Jag är själv ganska ny på Appis sidan och kan bara hoppas att veternaerna tar väl hand om oss!

Det är runt 15 hästar anmälda så det blir otroligt roligt :D

KL
Ni är sååå välkomna allihop och lite nervös ska man vara. Men har ni läst på Aphc Handbook så ska ni nog klara er bra.
Jag har mitt appaloosa sto med i Hunter klasser och Most Colorful.
Ni får komma och hälsa. Hon är chockladbrun och mkt vitt med prickar.

Härligt härligt!
Min pålla är fux med vit blanket ( och flimmer) för er som vill vinka :p

Jobbar nu ihelgen så det blir inget ABAS-tävling för mig, (första jobbhelgen efter semestern). Men ska ner till Ronneby den 19 september, vet ej vem jag ska visa å dotter vill nog rida också, dilemma...Kan nog bara ta 1 häst i släpet (vikten att tänka på) så den andra får springa ner, hehehe...
Det blir ingen efteranmälningsavgift på SM i Ronneby (kommer på hemsidan ändring), så vill ni andra tävla, passa på. Kul att det blev 2 appis tävlingar iår.
Så får ni mersmak efter ABAS tävlingen är det bara att åka ned till Ronneby. Hoppas ni får kul med era hästar!
/Ellinor seldomseenappaloosas

Jag hade gärna varit med på SMet men de är så långt att åka och de sticker iväg i pengar då.
Men det är lika många anm på båda tävlingarna så det är ju jätte roligt.
Hoppas det blri 4 st tävlingar nästa år.
Ska försöka få till några specialty Events med så vi får lite Time Events och koklasser.

Eldsjälar som du är bara GULD!!!:love:

Har aldrig sett en appistävling, men hoppas kunna se det, verkar vara en del roliga klasser!

Hur är intresset häruppåt för dessa hästar? Har iaf en bekant som köpte en från Wranglan

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Sen jag fick ta bort min hund för ett par månader sen (pga hudproblem) har jag varit på jakt efter en lite äldre omplacering, en tik som...
2
Svar
20
· Visningar
2 601
Senast: Dino
·
M
Western :banana:The European Reining Appaloosa Association är ett nytt spännande projekt baserat på marknadsföringen av reining appaloosas i...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: melsappaloosas
·
S
Western Jag har idag en hopphäst som jag tävlat upp till 1.40 i hopp. Jag har haft egen häst i cirka 12år. Nu ska hon säljas och jag...
Svar
3
· Visningar
1 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka