Jag vet inte varför, men det lät snuskigt!Jag säger bara pröva att vagnsfetta mackan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte varför, men det lät snuskigt!Jag säger bara pröva att vagnsfetta mackan.
Jag med alltid smör fast man har massa klegg i.En sån här hade jag grundat med lite smör...
Det är så förbannat äckligt! Ska det mot förmodan vara smör på mackan ska lagret vara typ en milimeter och täcka minst 70% av smörgåsen så att man inte får en sådan där "HEJ på dig!" mitt i munnen.Det värsta som finns är när man köper en macka och så har någon brett den utan kärlek så halva mackan är torr och så ligger det en stor klump i mitten.
Det är så förbannat äckligt! Ska det mot förmodan vara smör på mackan ska lagret vara typ en milimeter och täcka minst 70% av smörgåsen så att man inte får en sådan där "HEJ på dig!" mitt i munnen.
Finns andra klibbiga pålägg skippas smöret annars finns risk för överkladd.
Jaså, du är en Sån! Jag tycker ju att smöret är ganska oviktigt, så jag är nöjd så länge osten ligger kvar.70% ??? ALLT som laggs pa mackan maste absolut ga fran kant till kant. I ett absolut jamt lager. Inga, "inte smorade" ytor kan aterfinnas ... oavsett vad man anvander smor, hummus, garlic-dip (om man ar radd for werewolves ar det bra, har jag hort) eller lagger osten, skinkan, whatever direkt pa brodet. INGET naket brod ska nagonsin aterfinnas.
Jag är tvärt om, när jag äter frukost kl 04 så är det ofta betydligt mer och bättre strukturerat än kl 08. Vem orkar jobba i flera timmar mitt i natten utan ordentlig mat och kaffe i botten?Äter smörgåsen helt torr och en kopp kaffe till, har inte ens pålägg på, vem orkar fixa smörgås kl 03.30? Men om jag rostar, t ex på helger så är det smör och ost och marmelad på.
Jag bulkköper när det är erbjudanden, ofta 29.90 för ett halvkilo på willys och man får ta tre per hushåll. Räcker oftast till nästa erbjudande kommer och smör står sig läääänge i kylen!Men smöret har väl gått upp lika mycket i pris det
63,90 för 500 gr
Mamma var på Willys i måndags då var det kampanjpris 51,90 ordinarie pris 63,90 på halvkilot Arla smörJag bulkköper när det är erbjudanden, ofta 29.90 för ett halvkilo på willys och man får ta tre per hushåll. Räcker oftast till nästa erbjudande kommer och smör står sig läääänge i kylen!
Jag fick reklam förra veckan från snabbgross med ett kilo för 79 tror jag det var. Köpte två paket Norrgoda på willys för 30 kr st för några veckor sedan.Mamma var på Willys i måndags då var det kampanjpris 51,90 ordinarie pris 63,90 på halvkilot Arla smör
Kan dröja innan det dyker upp för 29,90 igen tror jag
Ja arlas verkar ha gått upp mycket mer i pris än andra märken faktisktJag fick reklam förra veckan från snabbgross med ett kilo för 79 tror jag det var. Köpte två paket Norrgoda på willys för 30 kr st för några veckor sedan.
Som vanligt är det billigare att leva om man har det gott ställt (och har råd med förvaringsutrymmen och oplanerade bulkköp)
Exakt så gör jag också.Jag bulkköper när det är erbjudanden, ofta 29.90 för ett halvkilo på willys och man får ta tre per hushåll. Räcker oftast till nästa erbjudande kommer och smör står sig läääänge i kylen!
Inte ens har riktigt smör?Herregud, är helt chockad över att det finns så många asketiska människor som inte ens har riktigt smör på brödet! Sover ni på spikmattor också?
(Hos mig är Bregott ett måste som bas på mackan. Oavsett pålägg.)
Helt sant men det finns ju grader även i det helvetetInte ens har riktigt smör?
Och vad sade du att du hade som bas på mackan..?
Sista satsen... Varför skriver du så?Jag tror nog alla här på buke vet skillnaden men säger smör eftersom det är enklare och av gammal vana liksom. Så är det i min närhet och så är intrycket jag fått här på buke genom tidigare diskussioner om saken. Jag tycker att du beter dig rätt drygt mot människor som inte har det du tycker att man ska ha på sina smörgåsar, eller kallar det vad du tycker det ska kallas.
Känns det bra där uppe på de höga hästarna, eller skulle det vara ok att komma ner till oss andra dödliga?
Har alltid nåt bredbart som grund, blir torrt annars. Inte mycket, man ska bara ana det.
Färskost, kaviar, bregott, hummus, nån röra eller majonäs.
Har majonäs som favorit, det ger en bra smak och man måste inte ha mycket alls.
Har Lätta på jobbet och när man är van vid Bregott så är det ju rent av... ja otäckt