Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Men, alla ni som också gör det och som är rädda för hjärnskador etc. använder ni cykelhjälm då??? För det är minst samma risk att man skadar sig om man tex blir påkörd och inte har cykelhjälm som om man drasar i backen utan ridhjälm...
Tänkte ni på det kanske???
Ja..det är ganska självklart att jag använder hjälm. Skulle aldrig få för mig att inte göra det. Jag använder dessutom säkerhetsväst klass 3 varje gång jag rider min häst, en liten sprallis. Annars varierar västen efter hästens temperament. Men hjälmen åker alltid på oavsett häst.
Blev mäkta irriterad på ridlägret jag var på på Irland och alla ridlärare/ledare/vuxna red utan hjälm, speciellt när det var en hel hög med tyska ponny tjejer där också som härmade sina idoler en timme efter...
fattar inte att folk kan vara så dumma och inte tänka på att försöka vara ett föredöme för barn! och tror att de är SÅ bra och bäst på att rida att inte skulle väl de kunna ramla av.
Har två tjejer i stallet som ofta rider utan hjälm. har sagt till dem flera ggr men "ÅÅh nej!" deras hästar e "ssssåååå snälla" och de skulle kunna "anförtro livet åt dem".. jösses. riktigt punchiga människor.
Tycker bara synd om såna naiva människor och speciellt när de ramlar av, och alla fjortisar som tar efter dem..
Deras argument om att "det är så jobbigt att tvätta håret varje dag" håller ju inte precis när de sitter där en dag med spräckt skalle.
Tycker nog att stenar eller ej är ganska ointressant. Man kan spräcka skallen ändå.
Tycker det är idiotiskt att rida utan hjälm, men det är väl så.. En del vet inte vad de har att förlora.. Their loss?
Det är garanterat mycket skönare att rida utan hjälm, tills man ramlar av och landar på huvudet vill säga.
Tyvärr är jag inte stolt att säga att jag inte satt på mig ridhjälmen sen förra året då pållan första gången skulle hoppa terränghinder. När man tävlar - visst. När man rider unghästar eller vildhästar - visst. Men i annat fall har jag de sista åren inte ens funderat på det där med hjälm.
jag använder både hjälm och väst, mest av ren vana... det känns så fel att rida utan... om man inte har hjälm så känns det som man lättar från hästen när tyngden försvinner, och utan väst blir jag så slapp.... så det känns bäst med båda...
Ja det gör jag.. Jag är typ den enda i mitt stall som rider med hjälm.. Känner mej mobbad.. Förstår lixxom inte hur man vågar rida ut O Rejjsa i skogen utan hjälm.. Visst det händer aldrig något nästan.. Men risken finns.. O Jag vill inte chansa!
Hundavel & Ras Är det så mycket pälsvård? Nu läste jag bara lite snabbt, men tycker inte det ser superkomplicerat ut.
Jag tror inte kines är rasen för...
Hästmänniskan Ja, när det kommer till bil så vill jag köpa rejäla grejer så jag förstår hur du menar. Där är det inte värt att vara dumsnål. Däremot...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.