Användarna av hundrastgårdar!

Lyraolissy

Trådstartare
Jag använder för tillfället en av kommunens hundrastgårdar att träna i i kvällstid för det är bra belyst men vissa användare där förvånar mig.
Jag går när någon kommer men är det en trevlig hund kan de få leka lite.
Men två gånger senaste tiden har samma ägare kommit med en hund som är riktigt otrevlig. Bägge gångerna har jag hunnit gå ut men sett hur den ger sig på andra hundar.
Idag kom den en tredje gång när min hund just fått leka en stund med en snäll golden.
Jag hann ut men gubben med golden var kvar och in kommer den otrevliga hunden och flyger rakt på golden och skakar den och jagar efter två omtag innan ägaren får tag i den.
Och vem går ?
Jo goldengubben medan den andra springer där inne och antagligen får nästa hund sig en omgång.
Vad är det för fel i huvudet på folk ?
Den här rastgården är den lugna för det finns en till där trettio hundar samtidigt på helgerna inte är ovanligt alls !

Jag hade blivit skogstokig om någon släppt in en hund som ger sig på min/mina hundar i en rastgård. För det första så frågar man om det är okej, för det andra så har man ansvar för vad den egna hunden gör.
Nu använder jag inte rastgårdar och kommer inte göra et heller - då jag har alldeles för dålig erfarenhet av att fått hundar bitna. Av just sådana som bara släpper in sina utan att ha koll på vad dom egentligen har för hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Det här kanske låter som en dum fråga, men vi har aldrig haft en hundrastgård där jag bor så jag har aldrig använt en sådan förut och...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 497
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag hittar rätt mycket om behandling av SI-leder på häst, men inget på hund så jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
2 084
Senast: WildWilma
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 116
Senast: Cilla
·
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka