Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med!Dagbokstrådar borde inte komma upp i flödet alls. Folk missar att det är en dagbokstråd.
Jag använder alltid bara nytt-knappen och får alltså upp allt. Skulle dagbok ligga på ett ställe så att det inte kommer med i flödet för nytt tror jag det skulle underlätta.
Jag föredrar inget alternativ alls eftersom jag inte ALLS förstår poängen med dagboken. Jag tänkte alternativ 4: slopa den helt och hållet.Men om de inte kommer upp blir de väldigt svåra att hitta, vilket någon kanske tycker är bra. Då är dock frågan om det finns någon anledning alls att ha dem.
Visst skulle man kunna utforma dem ännu lite mer annorlunda, de har dock redan idag ett prefix som innehåller dagbok med en egen väl synlig färg, vilket teoretiskt innebär att alla som klickar på en rubrik under nytt bör veta att det handlar om en dagbokstråd.
Ni som inte svarat vilket av de tre alternativen ni skulle föredra får gärna göra det då det underlättar lite i vilken förändring ni skulle vilja se.
Visst skulle man kunna byta till "chockrosa" eller något, men jag vet inte om det skulle ge någon större effekt.@Gunnar
Finns det ingen annan lite mer tydligt avvikande färg för dagböcker?
Nu är tex bakgrundsfärgen lite annorlunda och mörkare men tänker man inte på det så smälter den (väldigt) bra in i övriga trådars bakgrundsfärger.
Prefixet smälter också in bra, iaf jag tänker oftast inte på prefixen alls utan klickar på intressanta rubriker bara helt enkelt.
Den är väldigt grön men sticker inte ut nåt särskilt.
JAG har gärna dagböcker i flödet under 'nytt' men de kan vara väldigt personliga och det kan nog vara bra att det är tydligt att det är en dagbok.
Så att man hajar till, man kanske svarar annorlunda beroende på om det är en vanlig tråd eller personlig dagbok sas.
Visa bifogad fil 49628
Ok, då skulle jag vilja påstå att du helt klart ligger närmast alternativ 1.Jag föredrar inget alternativ alls eftersom jag inte ALLS förstår poängen med dagboken. Jag tänkte alternativ 4: slopa den helt och hållet.
Jag håller med. Det är väl inte mycket som skrivs i Dagbok som inte skulle kunna skrivas i ett annat forum i stället?Jag föredrar inget alternativ alls eftersom jag inte ALLS förstår poängen med dagboken. Jag tänkte alternativ 4: slopa den helt och hållet.
Fast de trådarna borde också slopas.Jag håller med. Det är väl inte mycket som skrivs i Dagbok som inte skulle kunna skrivas i ett annat forum i stället?
Om det handlar om ett djur, t.ex., så finns det ju fullt med både snack-trådar och andra trådar om hund, häst, katt, osv.
Och vill man bara skriva om hur man mår/vad man gör så går det väl ypperligt i Vad-gör-vi-tråden?
Nä, där håller jag inte med dig dock....Fast de trådarna borde också slopas.
Den diskussionen har redan förhandlats otaliga gånger redan. Uppenbart finns det ett behov av dessa trådar.Fast de trådarna borde också slopas.
Jag föredrar inget alternativ alls eftersom jag inte ALLS förstår poängen med dagboken. Jag tänkte alternativ 4: slopa den helt och hållet.
Jag vill i så fall lägga dagbokstrådarna som redan finns någonstans, jag vill inte radera dem och jag tycker det vore fel om det inte gick att se att de skapades som dagbokstrådar. Vilket i mitt tycke leder till alternativ 1.Jag röstar på att ta bort dagboken helt.
Anledningarna är:
Svårt att veta hur trådskaparen vill ha just sin tråd utformad. Vill den personen ha kommentarer eller inte?
Många bemöter en dagbokstråd som vilken annan tråd som helst.
Onödigt att krångla till det. Vill någon skriva av sig enbart kan den starta en vanlig tråd på tex Allmänt. I första inlägget kan det då förtydligas att det är i syfte att skriva av sig och ingenting annat.