Använda äggkokningsvattnet?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare cambodia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 894

cambodia

Trådstartare
Ja, vattnet man kokat ägg i. Kan man använda det till nåt eller är det bara äckligt? Äggen är tvättade men visst kan de ha någon fläck ibland.

Jag brukar tex ta med varmt vatten till hästen för att svälla lusern, skulle jag kunna ta det vattnet med mig? Jag skulle ju inte själv vilja dricka det egentligen, eller är det bara nojigt?

/nu ska jag strax äta ägg :D

Ja, vattnet man kokat ägg i. Kan man använda det till nåt eller är det bara äckligt? Äggen är tvättade men visst kan de ha någon fläck ibland.

Jag brukar tex ta med varmt vatten till hästen för att svälla lusern, skulle jag kunna ta det vattnet med mig? Jag skulle ju inte själv vilja dricka det egentligen, eller är det bara nojigt?

/nu ska jag strax äta ägg :D
Vattna blommor med?

För övrigt så kan man även dricka både potatisvatten och äggvatten framförallt potatisvatten ska vara nyttigt sägs det
Men jag vet inte jag tror växterna blir gladare än mig av det :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden har fått hotspot och därmed tratt. Självklart är allt elände just nu. Hon tycker hon knappt kan röra på sig och fattar inte hur...
Svar
11
· Visningar
959
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i... 2
Svar
36
· Visningar
2 190
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 584
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
744
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka