Äntligen!...

L

Lucky_Me

...kan hästen lastas och stå själv i transporten utan att visa det minsta tecknet på stress!! :bump: :D:D:D Jag är så glad! Nu har vi åkt iväg med tjejen 5 dagar på raken och det längsta det har tagit att lasta henne är 40 sekunder!

Ni som inte vet vilka problem vi har haft kan läsa det i min tidigare tråd för mer än ett halvår sedan: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=817624&highlight=det+eviga+transportproblemet

Igår efter träningen gick hon rätt upp utan att tveka, och hon har t.o.m. börjat äta lite hö i transporten när vi KÖR :laugh:
Det står inte så mkt om det i min tidigare tråd men min tjej blev så himla uppstressad och blockerad ibland att hon rent ut sagt ibland var farlig... Det är så skönt att äntligen kunna åka iväg till tävling och lämna henne i transporten utan att hon sparkar sönder väggarna. Hur många ggr har vi lastttränat henne? 200 ggr räcker inte.. :crazy:

Så jag säger bara: Alla med "transportproblem" med hästen, Kämpa på! :bump::bump:

Sv: Äntligen!...

Tack tack :) Det har varit blod, svett och tårar men vi lyckades till slut :D

Liknande trådar

Hästhantering Förra våren hade jag stora problem med mitt sto som stegrade sig och flippade ur totalt när vi träffande på andra hästar. Skrev om det i...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: lizzie
·
Träning :bump: :bump: :bump: Då har det äntligen hänt!!! Min häst gick in i transporten som en ljus! Var ute till en kurs i lördags, och...
2
Svar
33
· Visningar
2 148
Senast: 95johsv
·
Hoppning Jag var på min första privata hoppträning igår!!! :banana: Det var med lånehästen som jag ska få tävla( första i nov.... :o ) Han rev...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Emma006
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama