Äntligen!

B

BancoB

Har man hittat ett bett som hästen verkligen älskar. Han funkar på de flesta bett, tredelat, rakt.. men detta älskade han :d

Typiskt att det skulle vara ett westernbett bara :smirk:
JNKPDPROERDPK8.jpg

Det är bara två och tredelade bett med fasta eller lösa ringar som är tillåtna på dressyrtävling va?
Är de där nya bettet med kulor, hoppas ni fattar, tillåtna?
Kan ju läsa TR.. men nu blev det såhär :D

Oj, vad jag flummar....

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Äntligen!

Platt får den inte vara, rund eller droppformad är ok.

Jag rider just nu på ett sådant här bett; det är väll också en diskussionsfråga, men har inte tävlat på det ännu. Det fungerar som ett ledat bett när hästen är stilla i munnen, men när hästen börjar greja låser det sig.

Bett.jpg

nej inte helt platt, men rundad eller vad man ska säga. inte rund som på din bild men sån som det är på dom flesta vanliga tredelade är det jag menar.

Det är ett sånt jag menar, tror han skulle gilla det. Påminner om Billy allen bettet.
Asch, spelar ingen roll vad som är tillåtet för tävling, får variera och rida med vanligt 3 delat imellanåt och ha det på tävling.

Dessutom blir det ju garanterat inga tävlingar på ett bra tag, men det gäller att vara i god tid. :rofl:
Jag tänker inte så långt ibland. Men jag drömmer mig bort och önskar att hästen vore frisk och att det vore dags att tävla NU.

jag tror metallen på det bettet inte är godkänd..eller minns jag fel? orkar ej kolla TR...kolla på stallbacken.com

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: Amanda_F
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix