Äntligen!

Welsh

Trådstartare
Alla MINA ston är dräktiga i år :banana: :banana: De sista kollades idag samt Poppy som blev jagad av hingsten kollades. Japp om inget händer under vintern så blir det 6 föl nästa år med :banana:

Hur har det gått för er andra?

Sv: Äntligen!

Mitt sto är också dräktig! Med Cypriano (Coriano-Lord Calando). Kollades på 18 dygnet och ska kollas igen på 90 dygnet i oktober!

Jätte kul. :)

Min ena är dräkitg. :banana: Med Garryhack Frederick.

Den andra var inte dräktig, igång sprutad förra vecken men kollas sista gången imorgon. Är hon inte brunstig då hämtar vi hem henne. Hon har varit där i över 2 månader nu. :(

Bägge mina ston tog sig i första brunsten med min egna hingst. Konstaterat dräktiga med ultraljud och är beräknade i mitten av maj :)

Hej! Grattis, mina ston är också dräktiga med lite tur blir det 8 föl nästa år, men det brukar alltid falla ifrån någon på vägen....suck!

Grattis :D

ALLA mina 2 är också dräktiga, beräknas med en dags mellanrum :bump: runt 20 maj---så nu får vi hoppas att dom håller sig så också....i år fick jag ju inte mitt efterlängtade föl trots dräktighet vid 55 dygn ....:cry:

Fyra ridponnyston är dräktiga.

en med en svensk hingst.

tre med transportsemin ifrån Tyskland.

Har varit lite stökigt i början med transporter och flyg och liknande, men jag lärde mig och det känns jäkligt skönt att ha friheten att inte alltid vara begränsad till vårat eget hingstutbud.

Det hakade i början med att transporterna inte kom fram i tid eller till rätt ställe (land), så jag missade i första semineringen två, av tre ston som helt enkelt inte kunde semineras då sperman befann sig någonstans ---i italien ???

Ett sto blev dräktigt i första brunsten. Alla tre var helt utan manipulering i brunst ungefär samtidigt, det var bara brunstlängderna som var lite olika.

Dom andra två missades sedan även i andra brunsten, då jag missade bl.a en transport för flygplanspersonalen vägrade ta på "frigolit lådan", då dom eventuellt misstänkte att det vare en bomb. Att först få dit bombhund och undersöka tog för lång tid--och planet gick utan min "lilla låda".

Till tredje brunsten, kunde jag dock exakt hur det skulle beställas och med vilket bolag--två skick och bägge stona var dräktiga.

Budgeten för Tyska hingstarna kändes lite oviss i början, hur mycket skulle det kosta osv. Nu har jag fått alla räkningar och totalt så blev det inte högre kostnader än om jag använt någon i Sverige stationerad hingst.

Transporterna blev förstås dyrare, varje skick 900 kr--men å andra sidan var kostnaderna för hingsten ca 40% lägre än för en normal Svensk ridponnyhingst. Jag fick betala fullt pris för två av stona, det tredje halva priset.
Missade paket, behöver man dock inte betala, men antalet uppstallningsdagar ökar förstås på seminstationen och en jäkla massa åkande fram och tillbaka.

Lite äventyrligt har det varit, men inte direkt avskräckande och jag började tidigt så det blir ivarjefall föl i "anständig" tid.

Det var mina ston.....
Peråke

mizz_beauty skrev:
Jätte kul. :)

Min ena är dräkitg. :banana: Med Garryhack Frederick.

Den andra var inte dräktig, igång sprutad förra vecken men kollas sista gången imorgon. Är hon inte brunstig då hämtar vi hem henne. Hon har varit där i över 2 månader nu. :(

Jag försöker också betäcka med Garryhack Frederick. Hon har varit där i över en månad, och är nu igångsputad och skall betäckas idag. Är din som inte är konstaterat dräktig ännu också hos G.Frederick?

Jag har egentligen ingen aning, då jag inte gjorde de sista kollerna ännu :crazy: . Men jag hoppas att den som var dräktig på 45 fortfarande är det och att den som var dräktig på 60 fortfarande är dräktig också.

De övriga damerna vet jag inte mycket om nu på senaste tiden, men ingen har hört av sig iallafall och jag vet att 2 av dom är kollade, och de två sist betäckta är för tidiga att kolla ännu.

Hoppas på 9 föl nästa år. :)

Min Malada ska få föl nästa år i slutet av maj om allt går vägen...40 dagars förra onsdagen :bump: :bump:
Hon är dräktig med Lone Bright Star

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 672
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 908
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka