Äntligen sele!!!

-Catherine-

Trådstartare
Ohhh....det luktar så gott här hemma nu :D

Lilltjejens sele har kommit och jag har just nu den hängandes i musikrummet bara för att få njuta av den ordentligt. Givetvis har jag prövat den också (på ponnyn då :p) och den ser ut att sitta riktigt bra.

Liiiite tajt runt "lilla" magen blev det, så ev får jag skaffa en lite längre gjord (denna är ju inte mer än 25cm) tills att vi motionerat bort lite av glädjekilona. Men hade jag tagit en större storlek på selen så hade den garanterat blivit för stor istället :)

Bild på underverket nedan, dock bara påhängd utan att ställas in mer än mkt grovt. Handukarna under däckeln pga blöt ponny (om jag behövde returnera ville jag inte få bekymmer med butiken :))

vickansele3.jpg

Nu har jag inga ursäkter längre, bara att sätta igång med inkörningen :d

Sv: Äntligen sele!!!

Ja precis! Sätt igång med körningen ;) Tror den blir perfekt när lite päls och glädjekilo har försvunnit!

Är det en syntet sele eller lädersele?

Japp, vi skall banne mig komma igång nu :D
Det är en lädersele. Av budgetmodell men fullt tillräcklig för den nivå vi kommer att lägga oss på :)

Vad roligt! Ser fin ut! jag ska oxå beställa en såsmåningom så jag kan fortstta inkörningen med min tös.

Hag är faktiskt glatt överraskad av selen, jag trodde inte att den skulle kännas så fin i lädret med tanke på det låga priset. Håller jag bara efter denna en smula så tror faktiskt jag att den kommer att vara min vän i många år framöver.
Det som jag ev kommer att byta ut är isf draglinorna, de här är inte nylonförstärkta. Dessa får nog då istället följa med i vagnen (den dag jag nu hittar en vettig vagn, det var ju det också då. Alla jag hittat hittills har varit antingen för tung eller för dyr :p)som reservlinor.

Bara det nu kan sluta att ramla ned en massa snö så att jag får lite tid över till hästarna istället för att sitta i traktorn och skotta snö flera timmar om dagen :crazy:

Stiligt! Jag försöker själv komma på ett bra sätt att stoppa undan pengar till parselar samt en mini-mini-sele. :)

Jag har 3 shettisar som fyller 2 år i vår/sommar som ska köras in under året, varav en är en pytteliten mini som nog blir lite svår att hitta sele till. Den ena standardstora 1½-åringen har jag börjat lite smått med (longering) och nån dag snart ska jag testa att lägga en däckel på honom, som en första början. ;) För mig finns det inget mer givande än att köra/rida in unghästar, och särskilt lite skygga varianter som min unghingst. Det är obeskrivligt när man märker att man plötsligt blir litad på och hästen söker kontakt, samtidigt som den tar till sig det man försöker lära ut. :love:

Lycka till med inkörningen av din lilla!

Liknande trådar

F
Körning Hej! I förrgår och igår var de första gångerna jag körde med mitt lilla shettissto lite längre, hon gick på som en klocka och tyckte...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
27 717
Senast: _L_
·
Körning Jag har precis köpt en loksele (öppet köp kanske ska tilläggas) som bara har en bukgjord. Jag har läst nånstans att det bör vara två...
Svar
10
· Visningar
1 305
Senast: Madelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025